Jump to content

En liten treningsrapport fra SBSK


M67

Recommended Posts

Vi er igang med skyting i SBSK igjen etter endel opphold. tre skytinger foreløpig, og ei til i neste uke er planlagt.

 

Slik så det ut mens vi skjøt torsdag. allerede under rigginga begynte det å regne nokså tungt, og det fortsatte...

Vi satte standplass lenger bak enn vanlig, både for å komme nær et tak, og for å få litt andre hold enn vanlig.

Skivene er delvis inne i skogen bak det borteste smale jordet. Holdene er 545, 575, og 645m.

04082011051.jpg

 

En behagelig ting med disse skytingene er at alle bruker lyddemper. Det er enklere og triveligere å være på standplasss når en ikke skyter, og det gir utrolig mye mindre støy ut i omgivelsene.

04082011040.jpg

 

etter litt mer regn

04082011047.jpg

 

Takk og lov for stokker som ikke trekker vann. Og alt som er vanntett.

04082011045.jpg

 

Det silregnet hele tida som sagt, men blåste nesten ikke - dvs. 2-3 i kast kanskje 4m/s bak venstre, sidevindskomponent 1-3m/s, men 3 kunn unntaksvis. Det burde vært lett å spotte på vinkelen til regnet, men ble jeg lurt et par ganger - Å ja! :oops:

 

Her fra 645m, hvor det vel nesten er lov å bli lurt, i sikt hvor spotteren kun erklærte: "jeg ser ingen ting" , jeg la inn 1knepp for spinn og 4 for vind, og likevel blåste jeg nesten av - i vind som knapt kunne merkes

04082011050.jpg

 

Selv skjøt jeg kun 30 skudd, noen skjøt vel fler, men det ble igrunn ikke skutt så forbanna mye - men det var tildels bra skyting. F.eks. av en engelskmann som aldri hadde skutt med rifle før...

Andre slet litt, sannsynlivis pga. våpenets miltære, onde, karakter :mrgreen: noen var rett så fornøyde

 

En av 545m gongene etter noen skudd

04082011042.jpg

 

575m

04082011048.jpg

 

Måtte jo få noen skudd på papp, så jeg skjøt en oppvarmingsserie (vindsjekk) på en liten gong

04082011049.jpg

 

Og gikk på papp, det ble nesten riktig så bra. @545m

04082011041.jpg

 

Er ikke så mye mere å si - jeg oppfattet det som kvalitetsskyting - læring, og trening, få skudd og litt observering, og mye spekulering.

Alt for ofte faller man ned på "pælming" mot stålplater, og det er nå gøy det og - eller skyter lenger og lenger og ser hva en kan "treffe" (ref. 1300m med .308 og slikt), det er gøy, og fokusert "trening" er gøy på en annen måte. Balanse.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...