Jump to content

kappe løp kal 223


aimin

Recommended Posts

Hei

Har etter mye om og men fått bestilt børsa en cz 527 American i kal 223 lings og denne har 55.5 cm løp. demper skal på og lurer på hvor mye eg kan kappe løpet og allikevel holde kravet til rådyr med fabrikk ammo. :?:

 

Håper på seriøse svar. og ikke henvisninger til andre sider. Da jeg har lest det meste som står her inne uten å bli noe klokere

 

Skal i kjølvatnet av bestilling selge (som ny) Marlin 1894 cs i kal 357 magnum. Hva kan eg forvente å få solgt den for

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei

Sendte akkurat avgårde howaen med 1:12 twist kal 223 te kapping og gjenging.

Kapper løpet på 47 cm, dette gjør ingen ting med tanke på anslagskrav på rådyr for meg.

Det er mange her som sier ikke kapp osv, men etter det jeg har hørt av en utenforstående, har

dette ingen betydning, så lenge du ikke har planer om å skyte på over 400 m med bøssa di (presisjon osv):)

Er det reint jaktvåpen, kapper du det de anbefaler, men hastigheten blir noe lavere, men ubetydelig etter det

jeg har fått vite idag:)

Link to comment
Share on other sites

aimin,

jeg gidder rett og slett ikke å regne på, og spekulere over dette, når du utmerket godt kan gjøre det selv. Om du søker litt, så finner du fort ut hva slags utgangshastighet du kan forvente, 55cm løp må vel være nokså typisk for .223 rifler, og iallefall ikke kort.

Kulevekt finner du lett, og det bør være mulig å finne V100m og regne ut E100m som skal være >980J

 

Om du er jeger og skytter og ikke vet hvordan du gjør dette så prøv å finn det ut, det er på tide å lære det. Om du ikke får det til etter å ha prøvd - så skal jeg med glede forklare det. Men prøv.

 

Min egen .223 har 43cm løp, og jeg ville ikke nøle med å skyte rådyr med den - uten å ofre energien en tanke, rådyret gjør det ihvertfall ikke.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...