Jump to content

da har jeg gått til skrittet og kjøpt min første rifle!


espen1986

Recommended Posts

hei.

har kjøpt meg en slik cz 601 30-06 rifle, tenker og sette en demper på denne. noen som har erfaring med dette?

tenker ikke bruke altfor mye penger på dette, er det noen som har noen rimelig dempere til denne riflen og kaliberet de anbefaler?

har forhørt meg i butikker men får inntrykket av at de prøver og pakke på deg det dyreste og beste.

har ikke noe greie på dette så håper og satser på god hjelp.

takker for alle svar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv en S&L TMD45 som jeg er veldig fornøyd med; og kjøpte til 1500,- hos nettopp Stenvaag. Bra demper om du kan leve med det noe aparte utseende. Tror også at Nielsen Sonic 45 som Jaktdepotet selger er grei (samme konstruktør som S&L sin). Denne selger Jaktdepotet for 1500,-. A-tec TMM4 og Maxim er også bra dempere; men rettferdiggjør ikke merprisen synes jeg (har selv også TMM4) dersom du får en S&L TMD45 for 1500,-

 

Kan være verdt å se på brukte dempere også; selges noen her på kammeret av og till. Jeg ga f.eks. selv 1800,- for min TMM4 som var helt strøken da.

 

Få evt. Stenvaag å gjenge løpet for deg når du har valgt demper (sørg for at bøssemakeren der har demperen hos seg når han skal gjøre det); han er etter mine erfaringer veldig flink (har selv bl.a. fått gjenget løp der). Du må dog være obs på at ting tar tid som hos de fleste andre børsemakere; spesielt nå rett før jakten.

Link to comment
Share on other sites

takker for alle svar!! da får jeg han til og gjenge den for meg så kjøper jeg demper et annet sted, ble anbefalt en a-tec demper men gidder ikke bruke 3400kr på en når jeg får en like bra men annet merke for 1400 et annet sted. kan heller kjøpe en annen demper senere.

Link to comment
Share on other sites

takker for alle svar!! da får jeg han til og gjenge den for meg så kjøper jeg demper et annet sted, ble anbefalt en a-tec demper men gidder ikke bruke 3400kr på en når jeg får en like bra men annet merke for 1400 et annet sted. kan heller kjøpe en annen demper senere.

 

gratulerer så mye med ny rifle.

men at en demper til 1400 er like bra som en til 3400,det trur jeg nok deserre ikke noe på.

Link to comment
Share on other sites

Har selv en nielsen sonic 45, og er meget fornøyd med den. Er samme mannen som har konstruert denne som schulz & larsen sin hardcore. Har forøvrig hatt en schultz & larsen også, og var godt fornøyd med den også, men den ble solgt med rifla når jeg solgte den. Husker jeg ikke feil kom demperen til schultz og larsen veldig godt ut i diverse tester, og selv om det koster halvparten av en a-tec mener jeg den er minst like god. Men dette er det mange meninger om, og som forrige poster skriver er det nok av disse diskusjonene her på kammeret :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...