Jump to content

Ny dobbeltrifle i hus.


RHINO

Recommended Posts

Jeg gjorde avtale med en kar i går, om kjøp av en fabarm asper i går :D:D gleder meg som en unge. skal til onkel politi i morra, for å gjøre unna papirarbeidet. Er det noen andre eiere av en sånn, som kan gi meg noe tips ang bruk, og vedlikehold.

Link to comment
Share on other sites

Ikke en fabarm asper, men dobbeltrifle.

Litt spesielt bruksområdet: hundefører børse, driv jakt, farlig vilt.

 

Du starter nok med å finne fram til ammo den liker. Den har samlodet løp, ut fra det jeg vet.

Det er merkelige samskytting garantier der ute: Heym B26 keiler -> "garantert samskyting en appelsin på 80m, forutsatt at skudd nr. 2 avfyres ikke senere enn 7 sek etter den første".

 

Uansett start med å kjøle begge løp etter hver skudd. Det er det trygeste .................

Link to comment
Share on other sites

ok. takk for svar. jeg får med en montasje til docter, og har en sånn liggene. får begynne med den, siden det er nært fårestående å jakte med den. skal jeg først begynne med å teste hvilke ladninger som samler de to løpene best da?? min god ladning til 3006 fra før, er 54gr norma 204 bak en 200gr oryx. stemmer det at jeg bør ha en ladning med lavt kammertrykk?? tenker, tung kule, og seintbrennene krutt. 54gr ladningen, er jo til saueren min, og den er gansje no for kraftig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...