Jump to content

Hellstrøm bøker, en tanke i hverdagen


Mullins

Recommended Posts

(Edit, aldri møtt Hellstrøm og aldri vært på Bagatelle )

 

Hellstrøm, Le Grande Chèf , fra Moss og oppvokst mer eller mindre i Frankrike fra sin 16 års dag og fremover .

 

Mange sier at han er en pr mann som elsker media og media elsker hans syn på saker og ting, som tv opptredene han har gjort foreks . Og bøkene også . Det samme trodde jeg også, og for å være ærlig jeg har tatt mye feil på mine synspunkter .

 

Hvor mye energi er det som går med til å holde oppe en restaurant og hvor mye slit ergrelser, frustasjon, sinne ekteskap , samboerforhold, som blir knust som et løv i vinden.

 

Svaret er at det er en spesiell bransje, som å være en skarpskytter, det er jobben som plukker ut personen, ikke omvendt, Og en må brenne for det en driver med . Hvis en ikke gjør det er det slutt før en har begynt .

 

Da han startet Bagatelle og begynte å sette Norge på kartet på Gastronomiens store verdensatlas, så hadde han en ikke den dedikerte staben han hadde i senere år . Det tok tid å finne rytmen og i den galskapen med alle byråkrater som syns at Prior kyllinger var ok. Og andre råvarer som en i dag ikke ville holdt standard på for de nye krav som en stiller.

 

 

Måten for å komme dit var omtrent som de har i Franske Fremmedlegionen, orge for å skaffe det du trenger, det spiller ikke noen rolle hvordan du får tak i det du skal ha bare du får det .

 

Sorgens bro Svinesund ble passert xx antall ganger over , med varer , vin som ble kjøpt i Sverige og andre land . Trist å tenke på at det rasjonering på Polet av viner var begrenset i mengde en kunen bestille for hoteller og restauranter .

 

 

Men Norge har alltid vært et bakland på godt og vondt, nærmest en apatisk noia som brer seg over det ganske land over alt som heter nytt, uprøvd og skremmende . Som i råvarer som i andre ting .

 

 

 

Etter å ha reflektert litt mer så er det en galskap i system som kreves for å holde et opplegg oppegående så lenge og mengden byråkrati en ser ut over, og midt opp idet , hva gjør en hvis guide Michelin står på døra en tirsdags kveld i rushet ?

 

Kort sagt så synes jeg at en gastronomisk kjempe som Hellstrøm fortjener det han får av oppmerksomhet og annet, han står bak mange av de kokker og servitører som har representert Norge på en fin måte, og kommer til å gjøre det etterhvert . Det er et hardt slit, men mye morro har de .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...