Jump to content

Problemer med lokkelyder og CD


Del

Recommended Posts

Hei, jeg er har tenkt å brenne en CD med lokkelyder, i første rekke til kråke/ravnejakt med hubro og gåsejakt. Problemer er bare det at jeg ikke aner hvordan jeg redigerer lydfiler. Jeg har prøvd å laste ned forskjellige program som Wavosaur, men det har alltid endt med at man må betale for .rar(?) filer eller lignende. Vet noen om et program der jeg kan redigere (altså klippe, lage pauser o.l.) som er helt gratis? Jeg har brenneprogrammet CDBurnerXP på dataen, der det angivelig skal være mulig å bl.a. legge til pauser mellom filene + slå sammen flere filer slik at de blir ett spor, uten at jeg er i nærheten av å få det til... :oops: Det beste hadde jo vært om noen av dere har et helt ferdig lydspor som det bare er å legge inn i programmet og brenne ned på CD. :mrgreen:

 

På forhånd takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler Audacity til redigering av lydfiler. Dette er gratis, fri programvare.

 

Når det gjelder muligheten for å legge til pauser etc. i brenneprogrammer, så tipper jeg folk har siktet til at du kan legge spor i en bestemt rekkefølge. F.eks.: spor1: kråkelyd, spor2: kråke2, spor3: pause, spor4: kråke2, osv osv.

Jeg ville heller satset på å lage ferdige lydspor i Audacity. Kanskje satt sammen 3-4 forskjellige spor og sett hvilket som funket best.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...