Jump to content

Den Forb.....støpegryta


TRX 850

Recommended Posts

Tenkte jeg kunne poste et innlegg om Lee støpegryta mi!!

 

Vi har vært uvenner en god stund , og jeg har en sterk misstanke om at den faktisk har påført seg dryppert!!

 

Den har forsåvidt vært smådryppete i mange år , men ikke noe et lite kakk med tanga på ventil nålen fikset.

 

Men her for en stund siden , ble den helt umulig , så jeg fant ut at en liten rens var på sin plass.

 

Tok alt i fra hverandre og stålbørste på drillen . renset kjele , ventil og kolbe . Satte alt som beveget seg inn med Copaslip, og satte i gang å varme opp.

 

Enda værre en før ble det!!!!! Det var som "!#% ,Ned i verkstedet igjen og dreie kon på ventil nålen.

Like forbannet dårlig!

 

Det var rett før min temperatur oversteg kjelen sin , så etter en liten boks med øl og en time på verandaen ,

våget jeg meg på ny inn i garagen!

 

Nå var det slutt. Jeg tok ventil nål med løfte anordningen bort , dreide ny ventil nål som jeg polerte i kon , freste ut et gaffel spor i en akselbit som jeg sveiste på toppen. Deretter sveiste jeg på en brakket på kjelen som jeg lagde vippe anordning på .

tok et hydraulikkrør som jeg sveiste på en plate jeg gjenget i ,og satte i lange skruer som går i mot braketten for justering av løfte høyde. To fjører fra bremser til en elektromotor, gjør nytte som retur/stengekraft.

Ventilen står ikke rett på kjelebunn derfor er alt i vinkel , tror dette er grunn til at den er så dårlig originalt.

 

Det tok meg ca 1,5 inklusiv å finne det jeg trengte til å gjøre jobben, så det ser helt grusomt ut.

MEN den er tett som en potte og veldig fin å jobbe med så legger det ut hvis noen andre har samme problem.

Skrevet i all hast

BROKK

 

 

25upoar.jpg

29w4top.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...