Weatherby 340 Posted July 29, 2011 Posted July 29, 2011 Lurer på om her er noen Kammerfolk som driver havfiske. Det kunne vært interessant om andre vil dele sine erfaringer med bruk av havfiskeutstyr , spesielt etter kveite. Personlig har jeg fått kveiter opptil ca 30 kg på juksa, da på svenskpilk. Hva slags utstyr har dere gode erfaringer med ? Bruker dere agn ,i såfall, hva slags ? Jeg har også drevet med kveitevad / gangvad , men det blir ikke samme opplevelsen som å bruke krefter på direkte kontakt via et tynt snøre og havfiskestang. Håper her finnes noen som vil dele erfaringer. Jeg fisker hvert år på sørsiden av Varangerfjorden, kanskje er det andre Kammerfolk som prøver i samme området.
Taiko Posted July 29, 2011 Posted July 29, 2011 Disse to: Tok jeg forleden kveld på Giant jighead med selvlysende kropp, krok krydret med YUM-marinert stor Gulp 10 meters dyp, ikke så store da: 9 og 12 kg Jighead og andre shader har godt med kveite på samvittigheten her lokalt i år.
Weatherby 340 Posted July 29, 2011 Author Posted July 29, 2011 Det var flotte kveiter og gode tips som jeg tar imot med glede. Tips fra andre gjerne med bilder tas imot med glede.
Recommended Posts