Jump to content

ruger 10/22 target tactical


CaptainMillennium

Recommended Posts

Tenkte å kanskje kjøpe meg "ruger 10/22 target tactical". Noen som har noen erfaringer med denne?

 

Den ser litt kortere ut enn den vanlige target. Har det noe å si på presisjon?

 

Skal også ha på lyddemper, større magasin og kikkertsikte. Fungerer lyddempere og kikkertsikter til rundt 500 kr bra? Eller må man kjøpe dyrere for å få noe som er brukbart?

Link to comment
Share on other sites

Lyddemper til 500 for salong er helt sikkert ok. På kikkert ville jeg i det minste prøvetittet, og helst strukket meg litt lenger..

 

Har ingen erfaring med target tactical, men vanlig 10/22. Dette er den første børsa jeg puttet dyrere kikkert enn våpen på, og det er ingen tvil om at det gjør mye for brukeropplevelsen.

 

Jeg kjøpte en BSA sweet .22 sammen med børsa, og den (kikkerten altså) var ren søppel. Nå er jeg i andre grøftekant med en Zeiss Diavari 1,1-4 x24. En nett liten kikkert med utmerket optikk og bra spennvidde i forstørringen. Jeg har et ekstra kikkertsikte til "langhold". Det er en Fujinon 6,5-20x44. Fin til sittbruk, men ingen tvil om at Zeissen er myye bedre til 90% av skytingen denne børsa opplever.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Vil anbefale kikkert i 3-9x40, på salong. er greit med mulighter til litt forstørrelse ved ulike type skyting.

 

Samtidig gir 40 mm bedre oversikt i jaktbruk. Til en del jakt bruker jeg 6x forstørrelse på rifla.

 

Synes at Bushnell har OK, sikter har Bushnell Banner sikter, som fungerer helt utmerket på dagtid.

 

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...