Bazer_Punk Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Fikk meg nylig en flott S&W 29-5 Classic, det er en med 5" løp med full underlug. Tok idag å kronograferte den med Sellier & Bellot SP 240grain og kom desverre akkuratt for kort sett i forhold til faktorkravet på 275 i mag2. Havnet i snitt på 267 så er ikkje langt unna, det eg lurer på er om noen veit om litt kraftigere fabrikkammo og hvor det kan kjøpes, er kun for bruk ut sesongen som snart er over her i Møre og Romsdal, neste år blir det å krype til korset med ladepresse og alt det innebærer
jarex Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Prøv Remington UMC ammo av en eller annen grunn er både 357 og 44mag ammo fra S&B svakt ladet.
TigerBlack Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Remington UMC er rene kanonskudda i 44mag. har ikke kronografert dem, men etter å ha prøvd dem i våpnet til en god kamerat kan jeg trygt si at det absolutt ikke er noe tvil når de går av. Fiocchi er forresten i motsatt ende av skalaen. Den er ganske soft, Magtech har jeg ikke prøvd.
Bazer_Punk Posted July 26, 2011 Author Posted July 26, 2011 Fant en Remington UMC, men den var på 180grain, må jo ha en rimelig heftig utgangshastighet da sett i forhold til 240grain ? 1528fps mot 1146fps for faktor 275
3N38 Posted July 27, 2011 Posted July 27, 2011 Minimums kulevekt for mag2 er 210gr, hvis dette ikke har blitt forandret. Du kan jo prøve noen av mine ladninger i din 5" og se hvilken faktor du får
Bazer_Punk Posted July 27, 2011 Author Posted July 27, 2011 Kan ej godt, men må si ej ikkje kjenner igjen forum nicket ditt
500Bowen Posted July 27, 2011 Posted July 27, 2011 Remington UMC er rene kanonskudda i 44mag. har ikke kronografert dem, men etter å ha prøvd dem i våpnet til en god kamerat kan jeg trygt si at det absolutt ikke er noe tvil når de går av. Fiocchi er forresten i motsatt ende av skalaen. Den er ganske soft, Magtech har jeg ikke prøvd. Jeg kan ikke si meg helt enig....Jeg kjøpte 240grs Fiocchi som hadde ei mantlet kule med bly nese, den sparket veldig godt i min S&W 629 med 83/8 løp. Prata med noen i klubben min, og de hadde kronografert denne og den holdt rett over 330 i faktor.....Men faktoren/hastigheten er jo individuell fra revolver til revolver.
Bazer_Punk Posted July 27, 2011 Author Posted July 27, 2011 Hadde en del Fiocchi i 38s, den var ihvertfall rimelig mer futt i i forhold til S&B i samme kaliber og kulevekt, kanskje man skulle prøvd en eske vist ej fant. Har ikkje så voldsomt lyst å bytte løp på den, ser altfor bra ut som den er Får ta å prøve mej frem i år å se, vist ikkje får noen seg en drøy børsejobb i vinter
Dexter Posted July 28, 2011 Posted July 28, 2011 jeg bruker norma, de er det iallefall nok futt i. har ikke loggboka her, saa faar ikke skrevet hva jeg hadde i faktor med dem. men det er mye over kravet med 10tommers lop. er 240grains iallefall.
Bazer_Punk Posted July 28, 2011 Author Posted July 28, 2011 Hvor finner du Norma i .44 mag? Dei har ikkje det på hjemmesiden engang
Dexter Posted July 28, 2011 Posted July 28, 2011 fikk med revolveren jeg kjopte. saa har ikke kjopt selv. edit: ser det er flere som har benyttet den ammoen. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... 555008.jpg du kan jo sjekke med selgeren her, hvor han har kjopt sin.
Recommended Posts