Jump to content

.44 magnum fabrikkammunisjon


Bazer_Punk

Recommended Posts

Fikk meg nylig en flott S&W 29-5 Classic, det er en med 5" løp med full underlug. Tok idag å kronograferte den med Sellier & Bellot SP 240grain og kom desverre akkuratt for kort sett i forhold til faktorkravet på 275 i mag2. Havnet i snitt på 267 så er ikkje langt unna, det eg lurer på er om noen veit om litt kraftigere fabrikkammo og hvor det kan kjøpes, er kun for bruk ut sesongen som snart er over her i Møre og Romsdal, neste år blir det å krype til korset med ladepresse og alt det innebærer :roll:

Link to comment
Share on other sites

Remington UMC er rene kanonskudda i 44mag. har ikke kronografert dem, men etter å ha prøvd dem i våpnet til en god kamerat kan jeg trygt si at det absolutt ikke er noe tvil når de går av. Fiocchi er forresten i motsatt ende av skalaen. Den er ganske soft, Magtech har jeg ikke prøvd.

Link to comment
Share on other sites

Remington UMC er rene kanonskudda i 44mag. har ikke kronografert dem, men etter å ha prøvd dem i våpnet til en god kamerat kan jeg trygt si at det absolutt ikke er noe tvil når de går av. Fiocchi er forresten i motsatt ende av skalaen. Den er ganske soft, Magtech har jeg ikke prøvd.

Jeg kan ikke si meg helt enig....Jeg kjøpte 240grs Fiocchi som hadde ei mantlet kule med bly nese, den sparket veldig godt i min S&W 629 med 83/8 løp. Prata med noen i klubben min, og de hadde kronografert denne og den holdt rett over 330 i faktor.....Men faktoren/hastigheten er jo individuell fra revolver til revolver.

Link to comment
Share on other sites

Hadde en del Fiocchi i 38s, den var ihvertfall rimelig mer futt i i forhold til S&B i samme kaliber og kulevekt, kanskje man skulle prøvd en eske vist ej fant. Har ikkje så voldsomt lyst å bytte løp på den, ser altfor bra ut som den er :wink:

Får ta å prøve mej frem i år å se, vist ikkje får noen seg en drøy børsejobb i vinter :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...