Jump to content

Jakttur til Romania


BullsØie

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg skal til Romania :twisted: for å besøke svigerfamilien i høst, og er i den forbindelse invitert på jakttur av bekjente.

Infoen jeg har fått så langt er at vi skal jakte fasan, og at jeg bør ta med jaktbevis.

 

Da jakten foregår i Transylvania har jeg selvfølgelig med vievann, trestake og hvitløk. :lol:

 

Noen som har noen erfaringer å dele her?

Jeg blir neppe til å ta med eget våpen da jeg på min reise kommer til å mellomlande i en del andre land også.

Regner med at jeg får låne et våpen, men lurer på om "jaktdiplomet", evt jaktkort er nok som dokumentasjon.

 

All info er (muligens) til hjelp.

Link to comment
Share on other sites

Hei, har ikke jaktet i Romania, men vært der på guttetur i våres. Var en tur i transylvanina også -> Brant for å se slottet der Dracula bodde. Vi fikk bare sett det fra utsiden, siden det ble mange stopp for å slå lens, og smake øl. Slottet var stengt da vi kom frem. Hadde selvfølgelig egen sjåfør der nede. Veiene på utsiden av bukurest er dårlige, hvis man kan kalle det vei da. Så leie en bil for ulent terreng :wink:, hvis du skal leie bil. Ellers er det et land med store kontraster mellom fattig og rik. I byen rullet det porcher, wiper, MB, Audier etc. på landsbygda, var det hest og kjerre, med og uten alu felger. Det var liksom status der. Det jeg sitter igjen med av minner, med unntak av sinnsyk mye morgen kvalme og skallebank er et fantastisk landskap. Synd de ikke har gjort mer med dette flotte landskapet i fjellet, det er virkelig en turist-atraksjon.

 

God tur :D

 

Ps. I byen får man en drink får 20-30nkr, og øl for 10-15nkr. Drinkene er ikke blandet etter Norske forhold. En gin og tonic der nede, er som fem her. Ikke rart det ble mye skallebank :mrgreen:

 

Kan anbelfale Intercontinental i Bukurest, det er et flott hottell med spa, og svømmebasseng på topp. Derfra har du utsikt utover mye av byen.

 

Ps.Vi skal tilbake på tur neste år, så bra hadde vi det :!::!::!::D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Er kjent med den kultur og kontraster som er i Romania. Har selv vært i Dracula's slott og på øya der han ble gravlagt.

Det er et fantastisk land og jeg er redd dere går glipp av mye dersom dere har konstante ølbriller på.

Jeg har alltid tilgang til kjøretøy med personlig sjåfør- tar rett og slett ikke sjansen på å kjøre selv. 8)

Ofte ser man kjøretøy i Bucharest som enda ikke er lagt ut for salg ellers i verden.

Pris på drikke virket høy - sist jeg kjøpte en meter med øl (10x 0,3 l) kostet det 60 kr.

 

Jeg er redd for at ditt innlegg ikke hjalp meg så mye, men takk likevel.

Jaktrelaterte tips, anyone? :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg avrunder denne tråden med å bekrefte at jeg hadde en fantastisk tur til Romania.

Jeg dro en tur i Cluj på fasanjakt og hadde det veldig gøy.

 

Jeg har lært de ting som jeg lurte på i forkant og vil nok jobbe for å få til en større tur i privat regi for meg selv.

Har stiftet bekjentskap med vennlige rumenere som gav meg en trygg og flott jaktopplevelse.

 

Ble ikke bitt av Dracula, men av fasanjaktbasillen. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...