Jump to content

Lavtforstørrende elite 4200 vs. vxII/ III


3006swift

Recommended Posts

Jeg går og spekulerer på hva slags kikkertsikte jeg skal anskaffe til min lille BRNO M21.

Har noen her erfaring med Bushnell elite 4200 og leupold VX II/ III?

Størrelse opp til maks 36 mm lysåpning.

Jeg vet at det finnes mye annet bra der ute, men nå er det altså disse siktene jegser etter. Jeg foretrekker 30 mm mellomrør, da det er det jeg har montasje til :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hei, chief :wink:

Børsa er for tiden original, men desverre nærmest et vrak :cry:

tidligere eier(e) har ikke behandlet den særlig godt. Løpet bærer preg av kombinasjonen gammel militær ammo (8x457IS) og dårlig puss, dvs. rustgroper, og stokken har vært knekt og repparert, samtidig som den er pusset ned så kraftig at all nettskjæring er borte, og den passer ikke lenger så godt til stålet :evil:

Så jeg må nok ordne meg en ny stokk, og et nytt løp/ kaliber. Ønsker å holde den i en klassisk stil da. :)

 

når det gjelder kikkert er den konkrete jeg har sett på fra bushnell, denne:

http://www.opticsbestbuy.com/Bushnell-Elite-4200-1_25-4x24-Rifle-Scope-421424M.html?attribs=34+75+95

 

Har fått det jeg mener er en ganske bra pris på denne, og vurderer den kanskje kraftigst opp mot en Leupold european 1, 25- 4/ evt 2-7x33.

 

kan jeg bumpe med å redigere??

Link to comment
Share on other sites

Eg har nettopp kjøpt ein Bushnell Elite 4200 1.5-6x36. Dette er ein modell gått ut av produksjon så eg fekk den billig på Skytesport sitt opphørssalg. Siktet har 1 tommes mellomrør. Mellomrøret er ganske langt så det burde vera lett å montere den. Eg har ikkje fått brukt den enno ,men den virkar grei + at den har Rainguard. Og ja, Rainguarden virkar det har eg testa!

Det er mulig du kan få kjøpt denne modellen rimeligt også andre plassar sidan den er gått ut av produksjon.

Å bytte til 1 tommes ringar burde vel heller ikkje koste all verden om du ikkje har ein spesiellt dyr montasje.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer nok det, påsan.

VXIII med lys, har derimot 30mm rør.

Nå har jeg forøvrig hjørt at dette lyset ikke er serlig brukbart om dagen, det er for svakt :shock:

Tror kanskje de har fiksa det på de nyeste modellene.

 

Vi får se. Har blitt litt gira på å prøve den Bushnellen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...