Jump to content

Justerings spørsmål


Litago

Recommended Posts

Har noen spørsmål sitter her med bua mi og jeg venter på nødvendig verktøy

bua mi har en modul på camen som er 28 i dra lengde mens let off skruen som sitter på camen er instilt for en modul på 29

noen som vet om dette vil gjøre buen hardere enn normalt?

 

og så til slutt noen som kan anbefale en lim evt en epoxy for og lime på gjenger på piler?

Link to comment
Share on other sites

Eg kjenner ikkje denne buen, men rekner med at du meiner Draw stop skruen. Hvis den er på 29" og modulen er 28", så vil den ikkje treffe strengen når camen har rotet til stopp (fullt opptrekk). Dette vil opplevest som at bakveggen er myk og buen blir "urolig" når du står og sikter. Buen blir ikkje hardere en normalt.

Da er veldigt viktigt at Draw stop skruen er rett plasert i forhold til modulen, feil plassering kan være farligt.

Hvis du setter Draw stopp skruen i 27" sporet, mens modulen er på 28", så kan du dra kabelen forbi draw stop skruen. Dette kan føre til at buen låser seg oppspent og du veit ikkje når den plutesligt glipper og går i fillebiter.

Eg anbefaler at du ringer til "buemesteren" og spør hva du skal gjøre da han bør kjenne denne buen.

Til å lime innserten i pila kan du bruke ein god superlim fx. Loctite.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svaret X force! jeg har fått beskjed om at jeg skal ta den fra 9# over til 8# sånn at det blir korrekt

det er som jeg drar og drar men ingen let off og jeg fikk beskjed det skulle være litt vanskeligere og dra opp

men jeg venter på noe utstyr i posten en umbraco i tommero g et buefutural og buevoks blandt annet

hvor ofte skal man vokse buen?

Link to comment
Share on other sites

Draw stopen skal gi deg ein "solid vegg" å holde mot når du sikter. Da er ikkje farligt å dra den opp no, så lenge modulen er 28" og Draw stopen er på 29".

Den har heller ikkje noen innvirkning på dra vekta, så da skal ikkje våra tyngre/vanskligere å dra den opp.

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare og øve seg på og dra opp buen mens jeg venter på umbraco og voks i posten :lol:

skal få kjøpt epoxy lim i mårra for og lime på pilene

 

men er det noen som vet hvordan buer reagerer på fukt?

har seg slik at vi bor i en kjeller leilighet og som kjeller leiligheter flest har vi litt fukt

samt da jeg mottok buen viser det seg at den har fått et par hakk i camo lakken så den har noen hvite små felter der den er hakket

disse hakkene er på øverste lem og på siden foran på nederste lem

 

ellers oppbevarer jeg buen i blastpose som fulgte med i papp esken som fulgte med oppå noen tøy på tøy rommet

venter på et Bue futural fra Arve vestgård

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...