Jump to content

Sikahjort


flanged

Recommended Posts

sika1.jpg

 

Jeg ser utbredelsen av denne arten er stor, men det er kun Danmark av de skandinaviske land som har en bestand av Sika. Hvor bør mann legge turen for å jakte på denne arten ? Jeg snakker her om gode trofé størrelser :wink:

 

Og hvordan er dette egentlig i praksis rundt omkring. Er det slik at mann blir uheldig hvis mann er heldig å få skutt en stor bukk ? (Gram tillegg, medalje tillegg, ++)

Link to comment
Share on other sites

En trenger ikke reise lenger en en time på fly over til Aberdeen, litt inne i Skottland har de også gode bestander av Sikahjort. Jeg har kun vært der for å jakte koller og kalver, men så også noen meget pene bukker på min vei :)

Link to comment
Share on other sites

Ellers så er det også mulig å skyte sika i Polen på fastpris slik som vi gjorde 3 jegere, jeg skjøt en sølvmedalje og en av de andre skjøt en bronse mens sistemann skjøt 2 gull og begge var 10 taggere :shock:

Om jeg husker riktig så er trofeavgiften 9600,- dkk uansett størrelse.

Link to comment
Share on other sites

Ellers så er det også mulig å skyte sika i Polen på fastpris slik som vi gjorde 3 jegere, jeg skjøt en sølvmedalje og en av de andre skjøt en bronse mens sistemann skjøt 2 gull og begge var 10 taggere :shock:

Om jeg husker riktig så er trofeavgiften 9600,- dkk uansett størrelse.

 

Vi er 3 stykker som planlegger jakt på Kronhjort i Polen i høst, vi er ute etter tips..

Link to comment
Share on other sites

Skal du til Skottland å jakte sika så kan det være lurt å ikke vente for lenge. Var å jaktet hjort der i vinter og han vi jaktet hos fortalte at de ville fjerne arten så jakttidene skulle endres så de kunne jaktes hele året. De klarer selvfølgelig aldri å fjerne de helt men hvis dette stemmer så blir bestanden sikkert dårligere etterhvert. Vurderer en tur etter sika til neste år :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...