Jump to content

Kiling av 22 benelli SLETTES


skyttsengelen

Recommended Posts

Hei folkens! Skyter med benelli mp90s.Men det hender at hylsa blir liggende igjen i klem.Jævla iriterende.Liker best å skyte med cci på trening.Den gir grei samling.Har lest et sted at den ikke hiver ut bestandig. Har noen der ute råd for dette.Liker å fikse sånt selv. :smile:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for svar.Jeg har prøvd noen andre Winchester og Fiochi. De er mye værre.Jeg har pusset godt.Pleier å slippe et skudd nedi kammeret etter puss og kjenner etter at det glir lett ut igjen. Har også prøvd 100 stk cci mag og de gikk greit.Men de er det kraftigere ladninger i og mer spredning.Flere forslag? :?::?::idea:

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens! Skyter med benelli mp90s.Men det hender at hylsa blir liggende igjen i klem.Jævla iriterende.Liker best å skyte med cci på trening.Den gir grei samling.Har lest et sted at den ikke hiver ut bestandig. Har noen der ute råd for dette.Liker å fikse sånt selv. :smile:

 

Benelli har det ALLTID vært funksjoneringsproblemer med, heldigvis har det blitt litt bedre etter hvert :mrgreen:

 

Sjekk om det har blitt byttet utdrager på den tidligere, det kan hende det er blitt satt inn en feil (32) og da får du lett disse problemene du skisserer :!:

 

Nesten umulig å se forskjell på en 22 og en 32 utdrager.

 

Ellers støtter jeg dem som tipser om; ha alltid reint kammer ! det er av stor betydning i alle pistoler.

Link to comment
Share on other sites

Ssp1 nevnte tappen på magasinet og der kan det kanskje ligge noe.Skulle tro at tappen (utkasteren) kanskje skulle vært dratt over forsiktig med en ru fil for lettere utkast eller hva tror/vet dere om dette? Tappen virker veldig glatt. Er tappen glatt eller ru på mp 95. Eller hva med dere andre som skyter med mp 90??? :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Det er neppe utstøteren på magasinet.

 

Jeg har Benelli MP90 fin (og grov pistol), og hadde samme problemet noen ganger. Et par drag med en fil på utdrageren og pistolen spiser nå "alt" av ammo.

 

Ta ut sluttstykket og sett en patron fast under utdrageren, og se hva slags vinkel det er imellom randen på patronen og utdrageren.

 

På min tok jeg av under en halv mm på spissen av utdrageren (den som ligger an mot hylseveggen) slik at ”kloa” fikk bedre tak på randen.

 

Siden har jeg ikke hatt noe som helst problem med forkiling av noe slag (bank i bordet!).

Link to comment
Share on other sites

Hei Lærlingen. Tror jeg forstår hva du mener:1 ut med sluttstykket :2 sett skuddet under utdrager:3 file til ytterst (vinkel) på utdrager så den får fullt anlegg på patronkraven. Forstod jeg deg riktig? Jeg kan jo nå se tydelig at utdrageren IKKE ligger over hele kragen,faktisk er det ca2-3 tiendedel over kragen. Kun vinkelen (tuppen) på utdrageren ligger inntil patron og ikke patronkraven. Kan du bekrefte om jeg forstod deg riktig.? Dette har jeg tro på. Takker og bukker. :D

Link to comment
Share on other sites

Kjent problem som egentlig er en bagatell.

Åpne gapet i utdrageren ca 0,2-0,3 mm så slipper du som regel noe problem.

Har selv gjort dette på flere benellier. å alle de fungerer nå bedre enn de fleste andre våpen. 8)8)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei igjen :forvirra: .Har nå prøvd en 2-3 ganger med filing på utdrager,samt tok ut fjær og strammet den.Men F den er ikke snill. Den kiler seg hvergang etter ca 150 skudd. Skuddet blir dratt halveis ut. Pusser jeg pipa da er den klar for 150 nye. Etter ca 150 skudd sitter skuddet ganske bra i pipa før pussing. Bruker å pusse til skuddet lett kan tas ut med negel. Kanskje jeg må finne meg i å pusse hver gang etter 150 skudd??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...