Jump to content

Bruk av lokke-kråker?


fredrik

Recommended Posts

Jeg har kun satt dem "naturlig" rundt omkring i søpla :wink: Kråkene kommer på disse som duene gjør. Føler de seg utrygge setter de seg inn i veden i nærheten. Jeg har brukt 10 lokkefugl, og har tidvis skutt godt med kråker og ravn. Det kan være en ide å finne strategiske plasser hvor kråka spiser, trekker eller oppholder seg. Mange ganger har kråka faste trekkruter, dette vil være gode plasser for lokkejakt.

Ny pløyd/harvet jorde er også fine plasser. Kråka ser godt, så jeg veit ikke hvor lenge den faller i ro. Bruk kamuflasje, spesielt hvis du også har tenkt deg en ravn eller 2.

 

Jeg har kun skutt med hagle. Prøvde en stund med salong, men da rakk jeg ikke å skyte !

Link to comment
Share on other sites

Tjo, joda.. Men jeg er veldig glad i å bruke rifle til slikt..

 

Skal jeg bruke hagla, så smeller jeg opp hubroen :) En annen ting er at man kan, med litt flaks, klare å lokke fram en rev og... Og da er det kjekkt å ligge klar med v-maxen!http://www.kammeret.no/forum/posting.php?mode=reply&f=20&t=56519#

 

Ja må gå litt i teigen hvor jeg skal jakte, finne ut hvor de primært holder til. Dette var hovedproblemet mitt i fjor, at jeg aldri helt fikk grepet på hvor de primært holdt seg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...