fredrik Posted July 11, 2011 Posted July 11, 2011 Hei Har jaktet en del kråke med lokkelyder, hubro og med en død kråke hengende under hubroen. Men hva med lokkekråker? Ser Winge har noen her: http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=706 Er dette noe som bør testes?
flanged Posted July 11, 2011 Posted July 11, 2011 Hei. Jeg har brukt lokkekråker under posteringsjakt ved den kommunale avfallsanlegget. De fungerer bra på kråka, men de drar inn også mye ravn !
fredrik Posted July 11, 2011 Author Posted July 11, 2011 Hvordan plasseres de? Og hvor mange bør man ha? Og hvordan oppfører kråkene seg i forhold til dem? Tenkte å legge meg på 80-100 meter med 223'n..
Ertshus93 Posted July 11, 2011 Posted July 11, 2011 Hvordan plasseres de? Og hvor mange bør man ha? Og hvordan oppfører kråkene seg i forhold til dem? Tenkte å legge meg på 80-100 meter med 223'n.. Vil tro det er mye mer effektivt å bruke hagle, og heller plassere lokkekråkene på haglehold
flanged Posted July 11, 2011 Posted July 11, 2011 Jeg har kun satt dem "naturlig" rundt omkring i søpla Kråkene kommer på disse som duene gjør. Føler de seg utrygge setter de seg inn i veden i nærheten. Jeg har brukt 10 lokkefugl, og har tidvis skutt godt med kråker og ravn. Det kan være en ide å finne strategiske plasser hvor kråka spiser, trekker eller oppholder seg. Mange ganger har kråka faste trekkruter, dette vil være gode plasser for lokkejakt. Ny pløyd/harvet jorde er også fine plasser. Kråka ser godt, så jeg veit ikke hvor lenge den faller i ro. Bruk kamuflasje, spesielt hvis du også har tenkt deg en ravn eller 2. Jeg har kun skutt med hagle. Prøvde en stund med salong, men da rakk jeg ikke å skyte !
fredrik Posted July 11, 2011 Author Posted July 11, 2011 Tjo, joda.. Men jeg er veldig glad i å bruke rifle til slikt.. Skal jeg bruke hagla, så smeller jeg opp hubroen En annen ting er at man kan, med litt flaks, klare å lokke fram en rev og... Og da er det kjekkt å ligge klar med v-maxen!http://www.kammeret.no/forum/posting.php?mode=reply&f=20&t=56519# Ja må gå litt i teigen hvor jeg skal jakte, finne ut hvor de primært holder til. Dette var hovedproblemet mitt i fjor, at jeg aldri helt fikk grepet på hvor de primært holdt seg.
Recommended Posts