Jump to content

SPS Enduro 1911 pistol


Vargar

Recommended Posts

SPS Enduro er en høykapasitets 1911 pistol. Er det noen som har erfaringer med denne? Er rammen helt i stål som på Para-Ordnance høykapasitets 1911 pistolene? Jeg ser den er å få kjøpt hos Pedersens Vaapenlager A/S. :)

Link to comment
Share on other sites

Det er nok ikke mange i kongeriket som har erfaringer med denne ettersom det kun finnes to eksemplarer av den i Norge. Jeg eier den ene og børsemakeren vår den andre.

Enduro leveres med stålramme som Para, slik som du nevner. Vekta er betydelig tyngre enn andre like 1911, noe som gir silkemyk og nydelig rekylopptak. Min er i kal .40, så har ikke prøvd i andre kaliber.

Link to comment
Share on other sites

Var borte i et snodig situasjon vedrørende SPS og Para, dette blir rimeligt Off-topic men..

Kjøpte 2 nye SPS langmag for og bruke i min Para Open pistol da det var bare ett 17-18 skudds BULL med når eg kjøpte denne.

Har før hørt rykter om at SPS har de tykkeste magasinene på makede , noe eg fekk bekrefta da eg måtte pusse og slipe på dei begge for og få dei in i pistolen.

Nye magasinene såg f.. ikke kloke ut når eg omsider fekk dei i pistolen.

Snodige greier..

Link to comment
Share on other sites

har noe av samme erfaringene.

De passer sikkert fint i SPS pistoler men i min STI var SPS magasina jeg har for breie og jeg måtte klemme inn sidene for å få dem til falle fritt.

Og det må gjøres igjen etter en tids bruk ettersom de utvida seg litt igjen.

Med STI og "old-style" SVI slapp jeg det. Men den store fordelen med SPS er jo prisen. De er jo en del billigere enn STI/SVI.

(og dagens SVI passer jo ikke uten videre i STIen).

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde vel flaks med at du så innlegget mitt da noveske? Takker forøvrig for svaret. :) Hvordan vil du si at SPS Enduro står seg til Para-Ordnance f.eks. modellen Para-USA 14.45 Tactical med tanke på generell kvalitet? Ikke vær redd for å gå i litt detaljer om du synes du kan det, ivertfal kan vel børsemakeren din kanskje ha noen tanker om det. Takker på forhånd for nytt svar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei igjen Varg7, beklager sent svar - har vært veldig opptatt siste tiden.

 

Jeg har ikke skutt mer enn ca. 3-400 skudd gjennom min pistol til nå.

Den er som sagt tung, noe jeg liker på .40 pistoler.

Para's nye Tactical modell har jeg ingen erfaring med, så jeg kan ikke uttale meg om den ennå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...