Jump to content

hvilket krutt til 130 grs tsx


Hjorte Brøl

Recommended Posts

  • 2 months later...

Jeg har ladet nevnte kule med 43grs N-160. federal 215 magnum hetter og 76,5mm col.

14mm ytterkant-ytterkant samling på 3 skudd @ 100m. skutt fra tikka varmint 6,5x55

Prøvde senest i dag å gi litt mere fart på kulene. Prøvde 45,5grs N-160, men da begynte samlingene å åpne seg drastisk! ser ut som at de ikke liker stor fart får kulene går sjevt inn å i hytt å pine ved hardere ladninger. Har brukt 100stk av barnes tsx hittil før jeg fant ladning som ga god presisjon.

prøvde å sette de helt ute med lite friflukt som barnesbullets anbefaler, men da fikk jeg elendi presisjon. 20-25cm.

Link to comment
Share on other sites

Friflukten skal være ca 1,3mm, Barnes start anbefaling. Skal du ha presisjon, puss grundig med mantel fjerner, før testing, annen mantel er hardere og kan skade kula og resultere i unødig dårlig presisjon. I de kalibrene jeg har prøvd, har det ofte blitt bedre med fart. Har stor tro på MRP til denne i 6,5.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ladet nevnte kule med 43grs N-160. federal 215 magnum hetter og 76,5mm col.

14mm ytterkant-ytterkant samling på 3 skudd @ 100m. skutt fra tikka varmint 6,5x55

Prøvde senest i dag å gi litt mere fart på kulene. Prøvde 45,5grs N-160, men da begynte samlingene å åpne seg drastisk! ser ut som at de ikke liker stor fart får kulene går sjevt inn å i hytt å pine ved hardere ladninger. Har brukt 100stk av barnes tsx hittil før jeg fant ladning som ga god presisjon.

prøvde å sette de helt ute med lite friflukt som barnesbullets anbefaler, men da fikk jeg elendi presisjon. 20-25cm.

 

Anbefaler ikke Barnes tvert imot en betydelig friflukt?

Link to comment
Share on other sites

Beklager. Jeg har sett på midway sine sider, der de qoute:

Barnes recommends initially seating bullets 0.050" off the lands. Best accuracy will be found from 0.030" to 0.070" depending on the rifle.

 

Når jeg gikk inn på barnes sine sider står det jo 74.9mm col på ladedata :S dårlig undersøkelse av data fra min side. :oops:

ikke rart det har gått dårlig med de som var satt til liten friflukt.

Får prøve 45 grs n-160 med 75mm col og nypusset pipe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...