Jump to content

Ladeproblem Marlin 22wmr


CanadaJeger

Recommended Posts

Hei,

 

Har anskaffet en brukt Marlin 883ss, i kaliber 22 wmr. Denne har magasin med tolv skudd i et rør som mates inn forveien.

 

Problemet er at mekansimen i bolten ikke klarer å få godt nok tak på hylsa til å dra den ut av løpet. Og resultatet er at jeg skyter ett og ett skudd og pirker ut hylsa med kniv mellom vært skudd.. :|

 

Det virker nesten som om løpet er for trangt da hylsa sitter veldig godt... Hva kan jeg gjøre for å få den til å kaste hylser igjen?

Link to comment
Share on other sites

Ikke halv-auto, men boltrifle. Bolten kan tas i to. Den fremste delen har et metallbaand rundt seg som stikker opp og holder i hylsa ved ladegrep. De to "grepene" paa bolten klarer ikke aa holde fast, glipper og hylsa blir sittende i loepet....

 

Ingen som kjenner til en fiks for dette problemet?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da tok jeg frem fila og pussa litt her og der på bolten. Nå kaster den tomhylsa 7 av 10 ganger. Men er enklere for meg å bare lade en om gangen. Kluss hvis den sitter og neste kula popper opp..

 

Har også fått skutt 100 skudd i den siste uken, og får samlinger på 100m på under 10 cm med CCI maxi mag kuler, og det er jeg fornøyd med. I morgen blir det ut på båttur etter ringsel og plukking av kamskjell i Frobisher Bay :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...