Jump to content

Juks løpende elg ?


Guest graahund

Recommended Posts

Guest graahund

Har en bekjent som alltid bruker to våpen på løpende elg. Han bruker ett våpen på sittende og stående og ett våpen på løpende. Kort og godt, er dette lov ? Jeg personlig mener og ha hørt at man skal bruke samme våpen under hele konkuransen. Skulle vært artig og få dette orntlig belyst en gang.

Link to comment
Share on other sites

Så han bruker to våpen på elgbaneskyting han.....dårlig gjort.....

 

I konkurranse så har jeg faktisk ikke sett noen som har fått benytte to forskillige våpen til skyting, og man registreres / kontolleres jo med ett våpen... en til trening så kan man jo gjøre slikt - det gjør jo at en får litt mer etterarbeide ;)

Link to comment
Share on other sites

Har en bekjent som alltid bruker to våpen på løpende elg. Han bruker ett våpen på sittende og stående og ett våpen på løpende. Kort og godt, er dette lov ? Jeg personlig mener og ha hørt at man skal bruke samme våpen under hele konkuransen. Skulle vært artig og få dette orntlig belyst en gang.

Les her: http://www.njff.no/portal/pls/portal/do ... 243011.PDF" target="_blank

Det er begrensa i reglementet kor mange våpen ein kan bruke i eit par av haglegreinene, men ikkje i elgbane. Det bør vel bety at det er lov å skyte med to? Eg kjenner ikkje praksis i NJFF, men i t.d. feltskytinga på Landsskyttarstemnet er det ikkje uvanleg å ha med to våpen til godkjenning (eitt til felt og eitt til stang).

Link to comment
Share on other sites

vet ikke om jeg vil si at det er juks og benytte 2 børser om han mener dette vil gi full pott.det jeg vil si er juks er når du støtter ræva inn at for eks veggen-bolken på løpene for og være støere, det er juks.men det er vel alltid slik at det er en som skal være hakke lurere en andre.på løpene så er det vel ikke så mye juks du kan få til,her må du rett og slett trene mye og ha fult fokus for og lykkes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...