Jump to content

Feil på ny beretta


madmag

Recommended Posts

Hei.

Har akkurat kjøpt en ny beretta sv10 perinnia 1. Tok den med på trapp banen første dagen og fant ut at nederste patron subber i støtbunn. Det blir ett spor helt nederst på bunn av patrona som er to-tre millimeter bredt, med ett litt dypere spor i midten etter hullet til tennstempelet. Det er ikke snakk om store greiene, men nok til å lage en ubehagelig subbelyd ved lukking av våpenet. Så også at det samlet seg litt veldig fin-kornet spon under tennstemplene etter ca 50 skutte skudd. Regner med dette var fra patronene. Våpenselger sa det var ejectoren som var litt "grunn" og måtte maskineres. Noen som har erfaring med noe lignende? Syns det er ugreit med så dårlig tilpassing på en ny hagle. Fikk ett dårlig inntrykk av våpenet og har mest lyst til å bytte. Har jeg krav på ny hagle? Eller kan de "frese" og fikse til den jeg har uten at jeg har noe å si?

 

Setter stor pris på andres erfaringer :)

Link to comment
Share on other sites

Beklager, men beretta er oppskrytte greier. Dessverre lever de omdømmemessig på den kvaliteten de faktisk leverte opptil for 12-15 år siden. Skal du ha den kvaliteten de er urettmessig kjent for, må du nok opp på DT10 nivå. 6XX serien holder rett og slett ikke mål lenger, SV10 vet jeg lite om, ennå ikke sett en live.

 

Som du selv har opplevd er ikke ting så nøyaktig lenger i det firmaet. Men i likhet med alt annet som er levert med mangler, kan du selvfølgelig reklamere.

Link to comment
Share on other sites

Beretta eller Baikal, den børsa befinner seg i en prisklasse hvor du har grunn til å forvente et høyt nivå, uavhengig av merke. Du har neppe krav på ny hagle før selger har hatt anledning til å rette feilen - noe det later til at selger har godt håp om her. Be selger frese i vei. Forhåpentligvis kan du etterpå kose deg med en helt unik børse, jf Cynergys innlegg (jeg ville ha nevnt noe om skap...).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da er bøsja fikset. Selger freste ned litt i den nedre ejectoren, så var problemet løst. Har vært å testet den igjen på trapp banen. Er veldig fornøyd :D . syns det er ett flott våpen pluss at den passer meg bra uten modifisering. Skjøt 24 på trapp banen :) (To duer, andre kommer på skuddet.) . Så det er jeg godt fornøyd med :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...