Jump to content

Justere avtrekk browning x-bolt


Bullstaff

Recommended Posts

Du plukker av underbeslaget og så kommer det til syne en liten umbrakoskrue like foran avtrekkeren. Har skrudd ned min til minimum, men synes fortsatt det er bittelitt for tungt så jeg må vel studere litt om det er mulig for menigmann å plukke hele avtrekket i atomer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tenkte mer i retning av å korte inn fjæra ei halv omdreining eller så, og så heller stramme inn på skruen etterpå. Rett og slett flytte justeringsområdet litt. Med litt vill gjettning tipper jeg at det er 200-250 gram for tungt. Ikke noe stort problem i seg selv, men greit at avtrekket er forholdsvis likt på de våpnene man bruker om hverandre.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Du plukker av underbeslaget og så kommer det til syne en liten umbrakoskrue like foran avtrekkeren.
Drar frem denne igjen. Er den den som er lakkert rød - for at man skal se at den er "tukla" med?

 

Jeg napper av for mange skudd - er ikke vant til slike (i mine øyne) tunge avtrekk :(

Link to comment
Share on other sites

Vist du allerede må SPØRRE om hvilken skrue det er, så bør du etter min mening ikke tukle med avtrekket i det heletatt. Da har du null peil på hvordan ting fungerer.

 

Og samtidig, vist du napper av skudd, så skyldes ikke det børsa, det er det bruker'n som er skyld i.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Og samtidig, vist du napper av skudd, så skyldes ikke det børsa, det er det bruker'n som er skyld i.

Selvsagt er det brukeren. Men hvis brukeren er en meget habil skytter, med titusenvis av skudd bak seg med avtrekk rundt 500 gram, og hjernen forventer at det skal smelle ved tilsvarende trykk på fingeren, kan det jo hende at brukeren ønsker å tilpasse avtrekket og ikke forsøke endre innøvde reflekser... børsa må tilpasses brukeren og bruksområdet så langt det er mulig, og ikke omvendt. Det mener nå jeg...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...