Jump to content

Flaggspettt på meisebollene


Guest graahund

Recommended Posts

Guest graahund

Har i hele sommer hatt et flaggspettpar på meisebollene som vi bestandig har hengene. Det er vel ikke noe rart at de er der. Men her om dagen hadde den med seg ungene sine som satt og venta mens foreldreparet henta mat. De ble foret bare ett par meter fra bollene. Det er faktisk første gangen jeg harr sett hakkespett unger bli fora utenfor reiret. Veldig trivlig. Noen som har sett noe lignende ?

Link to comment
Share on other sites

Har jeg aldri sett :) - må være artig å se livet utfolde seg rett under sitt eget nebb, så og si. Hakkespetten har jo vært her den, men aldri med unger :) - jeg synes det er noe gjevt over hakkespetten og setter pris på å se den.

 

I skogen her ser jeg mest svart-og flagg-spett - grønnspetten bare få ganger, og da inne i boligområder. Finere grønnfarge finner du ikke, spør du meg.

 

Jeg har passert 40 med et par år nå - og folk rundt meg mener de første tegna på at jeg nærmer meg alderdommen, er at jeg har fått en stadig større dragning mot fuglelivet i det siste - snakker om hva jeg har sett på fuglebrettet og slikt, tenker på hvordan de har det når det er kaldt, undres på om duene liker bedre havregryn enn solsikkefrø. Det bare melder seg en dragning mot fugler, på samme måte som mot cowboyhatter og tollekniver når man er rundt 5 år. - lurer på hva det skyldes? - Foglarna veit...

 

Mvh Langlo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...