Jump to content

Skinnemontasje til Meopta Meostar R1 3-12X56 RD


Kokken76

Recommended Posts

Kjøpte meg en riflekikkert fra Tyskland her i fjor høst og skulle montere den nå forrige helg.

(ikke montert før grunnet at rifla har vært utilgjengelig)

Det jeg da ikke hadde fått med meg eller hva som ikke var opplyst når jeg kjøpte kikkerten er at dette var en kikkert for skinnemontasje( tror det er det det heter)

Som et stort spørsmålstegn var jeg derfor i dag innom en våpenforhandler og spurte om hvordan jeg skulle få festet denne kikkerten da den naturlig nok ikke passet i noen ringer :oops:

Etter de hadde sett på kikkerten og tatt ett par telefoner viser det seg jo da at dette er en Meopta som den Norske importøren ikke tar inn og derfor heller ikke har montasje til....

 

Fikk imidlertid svar på at dette er samme type montasje som kreves til Zeiss og andre kikkertsikter med samme feste løsning.

Og ble forespeilet en pris på montasjeløsninger på om lag 3500,-

Skal forøvrig monteres på en Remington 700 SPS i 308

 

Lurer da, som dere kanskje skjønner, på om noen har noen velmenende råd og tips om hvor man kan få tak i slik montasje til en litt mere lommebokvennlig pris (innland eller utland)

Alternativet er jo selvfølgelig å prøve å få solgt kikkertsiktet til noen som har slik montasje allerede og skal bytte kikkert, for så å kjøpe en som passer i ring montasje :?

 

Så om noen har noen gode råd å komme med eller er interesert i en kikket av dette slaget som aldri har vært montert bare pakket ut og vist frem til børsemaker :oops:

 

Så gi gjerne lyd fra deg/ dere..

 

Kokken76 som følte seg utroooooolig idiotisk hos børsemakeren i dag :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...