Jump to content

Montering av Vektor rekyldemper


Heiho

Recommended Posts

Hallo :) fikk min Vektor rekyldemper i posten idag :P har en a-tec maxim lyddemper stående på rifla fra før av, så det er jo bare i bun å grunn å montere vektor,en. Det jeg sliter med er at da jeg skruvde på den, ble den ikke sittende på vannrett :( den sitter liksom på skeiven :cry: noen som vet hvorfor ? å hva skal jeg gjøre for å få den til å sitte på "normalt" ? :P

Link to comment
Share on other sites

Der er en gjengebøssing som skal sitte på pipen din, den bør du skru helt inn på pipen. Rekyldemperen skrus så innpå, og festes i vater med de to settskruene. Under settskruene er det lurt å ha et lite blylodd, slik at du sparer gjengene på bøssingen. Når du så tar den av igjen for å sette på demperen lar du sett skruene stå der de er, og da skrur du bare av bremsen med bøssingen inni, og på rett plass til neste gang.

Link to comment
Share on other sites

Der er en gjengebøssing som skal sitte på pipen din, den bør du skru helt inn på pipen. Rekyldemperen skrus så innpå, og festes i vater med de to settskruene. Under settskruene er det lurt å ha et lite blylodd, slik at du sparer gjengene på bøssingen. Når du så tar den av igjen for å sette på demperen lar du sett skruene stå der de er, og da skrur du bare av bremsen med bøssingen inni, og på rett plass til neste gang.

 

Er ganske ny innen våpen, har derfor ikke så mye peiling enda ^^ bremsen var det eneste jeg fikk med da jeg bestilte den, mente derfor det bare var å skru den på pipa, og evnt skru fast de to settskruene. men når jeg skruver på den blir den sittende på skeiven :S jeg må skru den litt tilbake for at den skal være vannrett. når jeg skal skru fast settskruene skjer det ingenting heller, bremsen sitter liksom ikke fast.

kan det da hende at jeg har fått feil dimensjon på gjengene ? iforhold til hva som er på pipa ? :/

Link to comment
Share on other sites

Kikk inni bremsen. Der er det et gjengestykke som er blankt, ikke sant ? Det er i prinsippet løst i forhold til rekylbremsen, kun festet med settskruene. Løs settskruene, skru ut dette stykket, sett det på pipa først, så ser du det lettere.

Hvilke gjenger har du ?

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg forstår skal det gå ant og skru den av forde om du har festet setteskruene. Dette forde det er en bøssing med innvendige gjengers som skrus på pipen, denne har også utvendige gjenger som munningsbremsen er skrudd innpå. Det du gjør med setteskruene er bare å låse rekyldemperen fast til denne bøssingen. Så om du skrur rekyldemperen ordentlig fast på munningen og så løsner setteskruene skal du kunne skru rekyldemperen litt tilbake på bøssingen så den er bein og så sette fast setteskruene igjen. Da vil du kunne ta av rekyldemperen og montere den igjen uten at vinkelen forandres.

 

Edit: Streken slo meg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...