Jump to content

Lyddemper og rekyl


Ørret

Recommended Posts

Tror ikke det er så lett, for denne dempeprossesen med demper er vel en sammensatt ting, så en må vel bare god ta hele pakka. DVS mindre smell, rekyl og munningsflamme. Eneste råd som kan hjelpe er vel å lade med så tunge kuler en kan i ditt kaliber, hvis du har demper på tuten. Jeg har en 375 H&H, og syntes det var godt å bli kvitt litt rekyl. Liker godt å kjenne litt i skuldren jeg og, men skyter best når den blir litt dempa, og synes det er litt kjedelig å skyte med 6.5. En kjenner en lever litt når det dunker litt mot skuldren. Men ikke godt å få kikkerten i panna anna hvert skudd da.

Link to comment
Share on other sites

Var det jeg trudde. Synes 30-06 har passe rekyl. Men har lyst på en fuglerifle i 223rem. Og som jeg har forstått er det en del skarpere smell i den kontra 30-06. Dermed kan det være greit å ha demper. Er jo ikkje mye rekyl i den fra før av, og vil ikke at det skal føles ut som jeg skyter med vannpistol hehe...

Link to comment
Share on other sites

Finnes det lyddempere som ikkje minsker rekyl betydelig? Jeg synes rekyl er halve morroa med skyting og vil derfor ikkje minske den, men vil ha lyden ned på et ikke-skadelig nivå. Er dette mulig?

 

 

Da kan du jo kjøpe deg en 30-378 Vby, sette demper på den???

Da tror jeg kanskje du ikke kommer så mye under 30-06 i rekyl :roll:

 

Fuglerifle får du også på kjøpet...

 

M

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...