Jump to content

Bettinsoli


cesc-15

Recommended Posts

Hei..

 

Har i lengre tid vært på utkikk etter ny hagle..

Men det største problemet er penger, har funnet en Bettinsoli som passer meg ok, og er i min prisklasse..

 

Har kikket litt rundt på forumet her, og ser det er en del klaging på Bettinsoli..

 

Er det noen her som er eller har vært eier av Bettinsoli som kan gi meg en tilbakemelding på hvordan våpnet var for dere..

 

Ønsker ikke tilbakemelding fra de som har hørt at, og kjenner en som kjenner..

 

Har lest noen utenlandske tester, og der får de gode tilbakemeldinger på alle tester..

Leste også i en av testen at fabrikken hadde innvestert i nytt utstyr for noen få år siden..

 

http://www.gunmart.net/gun_review/bettinsoli_silverline_20_-_bore/

 

http://www.sportinggun.co.uk/guns/135100/Bettinsoli_Sporter_shotgun_review.html

 

http://www.shootingtimes.co.uk/guns/93002/Bettinsoli_Diamond_Line_shotgun_review.html

 

http://www.shootinguk.co.uk/guns/453051/Bettinsoli_Diamond_De_Luxe_shotgun_review.html

 

http://www.positiveshooting.com/BettinsoliDiamond.html

 

Har lyst til å kjøpe, men blir litt usikker når jeg leser på forumet her..

Link to comment
Share on other sites

Hei. Jeg har hatt en bettinsoli overland lite lux. Hadde den bare 2 år. Fikk skutt et par tusen skudd med den. Haglen var helt grei etter min mening, men ikke mer en grei. Pen og se på. Syns den var veldig dårlig balansert og den automatiske sikringen var ikke bra, den datt ut av stilling. Men det er min erfaring.

Blåneringen var også dårlig.

Har også lest mye om den i ettertid, og det er veldig mange delte meninger om den. Ska du kjøpe ny eller brukt?

Link to comment
Share on other sites

Ska du kjøpe ny eller brukt?

 

Har planer om nytt våpen, ser det er mange som anbefaler å kjøpe mer kjente våpen brukt til samme pris som en ny bettinsoli..

Men det er jo litt moro å ha ett nytt våpen også da..

 

Leste i den ene testen at de hadde modernisert fabrikken for en liten stund siden..

Link to comment
Share on other sites

ok. Det er godt mulig dem har gjort det, så kanskje dem er blitt bedre. Den jeg hadde veide 2.7-2.8 kg. Kanskje de som er tyngre er bedre balansert. Hvilken prisklasse ligger dem haglene du har sett på i?

Den jeg kjøpte kostet 12490 får rundt 5 år sida. Hadde ikke betalt det i dag får en sånn hagle.

Men det viktigste er at hagla passer deg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Bettinsolli Overland som jeg treffer godt med. Hagla er ca 7 år og gått ca.5000 skudd Er vel stort sett fornøyd. Har kun to ting og utsette på hagla.

 

1. Den er blitt slarkete i lukkemekanismen (som jo egentilg er ganske alvorlig)

 

2. Hadde en stund problemer med at nederste skudd ikke gikk av.

 

Som sagt er jeg jevnt over fornøyd, men det blir nok et annet merke neste gang.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en Bettinsoli Nexus på Jaktdepoet til samboeren min for ganske nøyaktig et år siden.Siden den gang har børsa vært ute i allslags vær og føre, og gått ca 1500 skudd og har ikke noe og utsette på den enda, jeg har brukt børsa litt på banen og synes den er overaskende velbalansert.Grunnen til at vi falt for denne hagla var at det er et godt utvalg i forskellige stokker slik at det var greit og få ei hagle som passet frua godt,noe som er viktigere en åssen merke det er.

Tror jeg betalte ca 10000 for børsa og er kjempefornøyd med servicen gutta på JD viste madamen når hun kom inn og skulle ha sin første hagle her var det mye hjelp og mange gode råd og ta med seg selv for en som har jaktet i mange år.

Kjøp det du føler er riktig til ditt bruk og husk at det er lettere og treffe med ei hagle som er tilpasset deg enn at du må tilpasse deg hagla.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tilbakemeldinger, er bare til å komme med flere.. :D

Føler meg litt tryggere på kjøp nå etter at ikke alle slakter Bettinsoli..

 

Er hos JD I Drammen jeg har vært og kikket også, er førstegangskjøper selv og fikk god service da jeg var der..

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk en Bettinsoli standard i konfirmasjonsgave fra foreldrene mine for noen år siden nå. Det vil si, jeg bestilte en standard, men den jeg fikk lignet overhode ikke den jeg hadde kikket på i butikken som var en standard...en dyrere og bedre utgave var det jeg fikk ifølge Jakt og Friluft når jeg tok kontakt med dem etter at hagla kom i posten.

Men det har jeg mine tvil om, for allerede etter den første jakthelga med dårlig vær satt forskjeftet BOM FAST! Jeg måtte sende inn hagla slik at dem skulle fikse det, i tillegg til at det ikke var automatisk sikring på haglen min, noe det i følge annonsen skulle være. Resultatet jeg fikk tilbake var et stk. løst forskjefte(dvs. jeg kan "løfte" noen mm opp og ned. Ingen praktisk betydning, men gruuuuuuuuu hvor irriterende) og fortsatt en sikring som ikke var automatisk.

Noen år senere begynte haglen min også som nevnt over her og fuske med at nederste løp ikke avfyrte. Men dette problemet gjladt/gjelder hovedsaklig kun med klikkpatroner, har aldri opplevd dette under jakt/leirdueskyting.

Siden jeg ikke fikk den hagla jeg en gang bestilte vet jeg faktisk fortsatt ikke den dag i dag hva modellen min heter :oops: Den er registrert på pappa enda, så har ikke sett våpenkortet heller. Det eneste som står på våpenet er "Bettinsoli Tarsicio 12/76"

 

Lykke til med valget, du har fått mine erfaringer. Jeg hadde valgt noe annet hadde jeg kjøpt i dag, f.eks. en Lanber

Link to comment
Share on other sites

Virker som om det har vært litt ymse med de litt eldere modellene, men jeg vil fortsatt anbefale Nexusen ut i fra egene erfaringer.

Har handlet så mye på JD oppigjenom årene at jeg har vanskelig for og tro at de ville solgt min bedere halvdel noe de ikke kan stå inne for.

Valget av våpen er ditt men husk at det viktigste er at børsa passer deg uansett merke.Bruk heller en haug med kroner på leirduer og ammo og skyt til skuldra blir blå :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...