Jump to content

S&W 686 fiberoptisk sikte


ryu82

Recommended Posts

Jeg skal bestille litt fra Huntershouse Danmark tenkte jeg. Nytt grep og diverse. Så slo tanken meg; kanskje fiberoptisk sikte kunne vært no? Jeg har prøvd noen pistoler med fiber, bla. en CZ Shadow. Og jeg syntes det fungerte veldig bra :)

Når jeg tenker meg om, så har jeg aldri sett en revolver med fiberoptisk sikte.... Er det fordi de fleste revolver skytere holder på tradisjonen med "normale" sikter? Eller er det rett og slett en dårlig løsning?

Er det noen som har noen favoritt grep fra hunterhouse å anbefalle, så er jeg takknemlig for tips der også :)

Link to comment
Share on other sites

jeg kjøpte et slikt txt-sett fra huntershouse til min 686. liker det bedre enn originalsiktet. har bare såvidt prøvd fremsiktet, da jeg ikke har montert det ordentlig enda. tror det kom på rundt 700 kr med frakt, uten moms.

Link to comment
Share on other sites

Må det børsemaker tendenser til for å montere..eller er det enkelt å gjøre selv? Bak er det vel bare noen skruer? Fremsiktet er kanskje plundrete? Prisen hørtes jo ikke gæli ut :) Noen som har bilde av siktet montert på en 686?

Link to comment
Share on other sites

i utgangspunktet må du vel borre et relativt nøyaktig hull i framsiktet ja. tror ikke man skal trenge å file noe? jeg dyttet mitt på plass, men fikk ikke splinten på plass da jeg ikke har borret hull enda, men fikk prøvd et par skudd uten at det datt av.

har tenkt tanken på å lime fast kornet da jeg er litt småskeptisk til å borre selv, men har vel egentlig konkludert med at det er litt barnslig.

det ligger et bilde av min 686 med montert baksiktet (dog ikke helt montert slik det skal) på "pene, spesielle og egene våpen" eller hva den heter. ganske langt nede på siste side.

Link to comment
Share on other sites

Da er grep og siktet bestilt fra Huntershouse Danmark. For en service! Jeg Jeg sendte mail og fikk svar på 5 minutter :) Det var litt jeg lurte på, så det blei ett par mail til. Og svar kom innen 10minutter! Har prøvd å maile Winge flere ganger, men der får jeg enten ikke svar eller svar opptil 2 måneder seinere! Ikke holdbart!

Link to comment
Share on other sites

Bestilte et fiberkorn fra Winge, men da var de dessverre utsolgt. Bestilte et direkt fra S&W, klarte å mose fiberen da jeg monterte de, men den kan erstattes. Ellers er jeg tilhenger av EGW sin variant med 2 utspringer 15050.jpg, vil tro det kornet er mindre utsatt for brekk enn S&W sitt hvor fiberen sitter i en utsparing på over en centimeter:192960000_md.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...