Jump to content

Blyfri 7,62 krutt til lading


Salmon

Recommended Posts

Har fått tak i noe blyfri 7,62 som jeg vil bytte kule i med Sierrakuler. Noen som har en ide om hvor kruttet som er i disse patronene ligger hen på skalaen?

Har ett intrykk etter å ha skutt noen hundre i 308 at de er rimelig heftig ladd...

 

Noen andre som har erfaringer med disse patronene?

Link to comment
Share on other sites

Skutt en del med de jeg også og kommet frem til samme som deg, at de er ganske hissige... Jeg kan kronografere et par og se hva som skjer. Mener å ha gjort det før en gang og ble litt overrasket. Jeg tror ikke det er noe i veien for å bytte ut kulene i disse med noe mer fornuftig. Så lenge kulevekta er lik eller mindre. Du vil høyst sannsynlig få lavere trykk enn de har originalt mtp kula og hvordan den er bygd opp... Jeg ville ikke vært veldig redd for å prøve det, men det er meg. Du tenkte sikkert akkurat det samme selv? Vet ikke hvor det ligger mtp hastighet det kruttet, som var det du egentlig spurte om.

Link to comment
Share on other sites

Meiner eg høyrde frå ein i skytterlaget ein gong, at dei bytta kula med Sierra kule og helte ut 1 grain krutt, det gav nok fart og super presisjon i Saueren...

 

Ja, mener å ha hørt det samme. Skal helle ut ett par grain å gjøre ett forsøk i min gamle M98. :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...