Jump to content

Dillon 650, HJELP


GoldenTarget

Recommended Posts

Hei. Jeg har skaffet meg en ny Dillon 650 XL. Jeg skulle begynne å lade med den i dag. Men kruttmålet søler så mye krutt, som gjør at jeg må skru opp hylseholderplata hele tiden.. Er det noen som har løsningen til dette?

 

Jeg smører hylsene ved å rulle dem på et brett med smøring.

Jeg lader kaliber 30 (30-06, 308 win, 8x57, 6,5x55) med den.

 

De ekstra delene med rød ring rundt bruker jeg i kruttmålet:

15f0gnb.jpg

Link to comment
Share on other sites

hvis du prøver å ladde smørte patroner, så vil nok hylsefettet gjøre at kruttet kleber i hylsemunningen, og så kommer ikke allt kruttet i hylsa.

løsning: skaff deg en drøss med hylser, sett opp pressa til fullpressing, vask av fettet, og så ladde hylsene..

evt. bare necksize uten smurning

 

ett annet problem kan være at kruttkorna er for grove i forhold til patronen.

feks. så ladda jeg litt 223 med N540, gikk bra i 98% av tilfellene. men noen hylser så ville ikke kruttet nedi, med masse søl som resultat.

Link to comment
Share on other sites

hvis du prøver å ladde smørte patroner, så vil nok hylsefettet gjøre at kruttet kleber i hylsemunningen, og så kommer ikke allt kruttet i hylsa.

løsning: skaff deg en drøss med hylser, sett opp pressa til fullpressing, vask av fettet, og så ladde hylsene..

evt. bare necksize uten smurning

 

ett annet problem kan være at kruttkorna er for grove i forhold til patronen.

feks. så ladda jeg litt 223 med N540, gikk bra i 98% av tilfellene. men noen hylser så ville ikke kruttet nedi, med masse søl som resultat.

 

Har selv hatt problemer med krutt søl på min 550, dette viste seg at oppsto når det var litt fett igjen innvendig i hylsemunningen.

Noen ganger tørka eg dei rein for fett, andre ganger vaska eg dei etter og ha siza og lada videre neste dag.

Link to comment
Share on other sites

Har løst problemet nå :)

Jeg skrudde av hele shellplata og tennhettemagasinet. Når jeg hadde gjort det, så tok jeg stålull og pusset det helt blank. Etter det, smørte jeg det med våpenolje. Tilslutt skrudde jeg delene på igjen, og pressa gikk som den skulle!

 

Jeg anbefaler og pusse pressa med stålull !!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...