Jump to content

Montasje til CZ BRNO 601 306win


Furås

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg fikk ei gamal rifle av min onkel. Den er av typen CZ BRNO 601.

 

jeg har en ZEISS Conquest 3-12x56 liggendes, så jeg tenkte jeg skulle montere på denne rifla. har noen her på forumet erfaring med så stor kikkert på denne rifla? å hvilken montasje som er anbefalt? å hvor jeg får kjøpt det?

 

rifla skal brukes til villrein jakt og hjortejakt (bøjakt).

 

vil også montere demper. noen som har tips til type demper?

 

HPIM0436.JPG?psid=1

HPIM0437.JPG?psid=1

HPIM0438.JPG?psid=1

3x12x56.jpg

 

På forhånd takk

Kurt

Link to comment
Share on other sites

Velg for all del en hurtigmontasje :!:

 

Så vidt jeg kan se har du oppfellbart diopter i bakre låskassebro og det er det dumt å stenge inne på permanent basis.

 

Og pga. samme, drit i demper, eller, i det minste, flytt forsikte bak gjengepartiet og sats på demper som ikke er teleskopisk 8)

 

Så til det du spør om: Feks Warne lager, eller i hvert fall lagde, hurtigmontasjer til denne. De er ok, men jeg er usikker på om de blir høye nok.

Link to comment
Share on other sites

Hallo!

Hadde hurtigmontasjer til samme type våpen tidligere, men dette var 1,5-6x42 med 30mm kikkertrør. Tror dette var medium høyde, men ta dette med en klype salt.

Sjekk denne siden:http://www.warnescopemounts.com/home.html

Dersom du går inn på kartet over ringer så er de egentlig for CZ 550, men disse skal passe.

Sjekk med høyde og diameter.

Dersom du kjøper de med hendel på siden, er de mye raskere å demontere.

 

Hilsen Steinen

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Har selv en BRNO 308.

Bakre montasje er spesiell på disse riflene, med et eget spor. (BRNO design)

Du kan derfor ikke bruke hvilken som helst montasje.

Jeg har prøvd, men det gikk ikke. Siktet flytter på seg for hvert skudd..... :trist: (Har original montasje no) :o

 

Foreslår at du prøver å skaffe deg originale montasjer..

 

SyverPer.

Link to comment
Share on other sites

Ringene du linker til er vel ikke spesielle for Brno/CZ og vil derfor ikke fungere godt. Warne sine ringer for Brno/CZ skal ha en "tapp" ned på venstre side av bakre ring. Originalmontasjer er sikkert bra saker, men Warne, og kanskje spesielt Talley, og sikkert Leupold, som er laget spesielt for Brno/CZ funker også utmerket.

Link to comment
Share on other sites

Riktig det jeffery sier med rekylklakken på bakre montasje på BRNO 601. Har selv en maken rifle å bruker Warne #14B på en kikkert som er 50 mm. Med 56mm lysåpning må du nok ha #15B som er montasje type høy. Warne montasjen med disse varenummerene har denne rekylklakken på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...