Jump to content

Steyr Scout 308


doffen70

Recommended Posts

Jeg har - som Xesray nevner over - en Tactical Scout i .223, og kan anbefale den på det varmeste. Det gjelder selvsagt for den som for alle andre rifler at du bør få anledning til å klå på den før du bestemmer deg endelig, den er tross alt ikke det billigste som reker rundt. Men hvis den passer deg like godt som den passer meg står du foran en livslang kjærlighetshistorie. Oppsummert:

- Kort og hendig

- Lett (3kg)

- Godt avtrekk

- Super presisjon

- Stødig

- Trepunkts sikring på kolbehalsen, låser hevarm i fullsikret posisjon, kan da også låse tennstift i tillegg ved å trykke ned hevarm

- Lavt hevarmsløft

- Solid mekanisme (trykkprøvet til 120.000PSI, normen er 80.000)

- Full av praktiske detaljer som integrert tofot, nedfellbare justerbare jernsikter, lang montasjeskinne, ekstra magasin i stokken, UIT-skinne

 

Prosessen frem til at jeg kjøpte min kan du lese om i denne tråden: http://kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=24213

Der er også noen bilder av vidunderet :D

Link to comment
Share on other sites

Har hatt Scout i snart 10år. Kjøpte meg en R8 i et svakt øyeblikk i vinter. Føles som å skyte med gipsede armer sammenlignet med Scouten. Forsvinner ut igjen.

Sett en liten Rødpunkt fremme på Scouten og du kommer til å flire i uker etterpå som en følge av positiv opplevelse. Virker som du har autofokus på målet og det er en hurtig autofokus.

 

Paal

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...