Jump to content

Marlin 917, Noen som kan dele litt erfaringer?


blaser88

Recommended Posts

Heisann!

etter myyye om og men, mellom 22mag og 17hmr, så har jeg endelig (tror jeg?) funnet ut at jeg skal

ha meg en 17hmr. Rifla skal kun brukes til "varminting", altså kråke,måse,skjære etc.

Hvordan de ser ut etter treff er ikke så viktig for min del :)

Men der er også mulig at det blir felt noen harer etterhvert(kanskje det er dumt med 17hmr da?)

 

Så da er spørsmålet mitt, og håper at noen kan komme med innholdsrike erfaringer her:

Der jeg jobber har vi Marlin 917v inne til en grei pris. koster veil. 3990.

Men ble dårlig da jeg kjente på avtrekket på den, er seriøst det værste jeg noen gang har kjent på en rifle!

Noen som har denne, som kanskje kan snakke meg til å kjøpe den? :P likte utseende, og børsa kjentes veldig bra ut.

Er det noen alternativer som ville ha vært et bedre valg?

 

takker på forhånd for svar =)

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en sånn i .17hmr for noen år siden.

Jeg var igrunn fornøyd med min. Presisjonen var god, løpet virket glatt og fint og jeg likte at det var med Weaverbaser til den, så det er flere monteringsmuligheter.

Avtrekket på min var veldig hardt, men Arrowmaker her på forumet fikset på det, og da ble det bra.

Det eneste negative jeg kan komme på, var at magasinet ikke satt helt 100% fast, det var litt skranglete. Og rifla ellers var litt grovgjort.

 

Altså; mye rifle for penga, men har du råd ville jeg tatt en kikk på en CZ også før jeg handlet.

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

tusen takk! ser i nykatalogen ifra Norma at den kommer i synt stokk også nå =)

måtte åpne flere av eskene på lageret for å sjekke avtrekket på de andre, og opplevde at det varierte veeeldig.

Fant faktisk en som avtrekket var temmelig bra på =)

 

Har forstått det slik at CZ er noe av det bedre innenfor dette, virker det ihvertfall som.

har sett litt på cz 452 i 22mag.

Er disse riflene mer "forseggjort"? bedre finish osv?

 

Takker masse for erfaringen og tips Hjortefot! :) kan bli gøy dette, er ikke lenge til kråkejakta starter!

Link to comment
Share on other sites

Har ikke vært borti så mange CZ-rifler, men de ligger nok et hakk eller to over f.eks. Marlin i kvalitet. Presisjonen pleier også å være veldig bra. Nå har jo CZ kommet med en modell med pipeskiftsystem, så den kan jo kanskje være noe å kikke på :wink:

 

Angående kalibervalg, ville jeg kanskje kikket litt på .22 magnum. Hadde en dårlig opplevelse med .17hmr på ravn, der jeg sannsynligvis knuste ene vingeknoka og ravnen var fremdeles høyst oppegående. Den kom seg til skogs, og jeg fant den aldri. Mulig det samme hadde skjedd om jeg hadde hatt en .22 magnum. Jeg vet at mange er uenige med meg, men jeg tror at ei kule som er omkring dobbelt så tung ikke hadde stoppet så tidlig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...