Jump to content

Tanfoglio skyttere


pmuggeru

Recommended Posts

jeg har kjøpt meg en pistol, og er inntil nå fornøyd, men nå skjedde det noe rart..... i dag, under stevne, begynte den å kile seg, det gikk greit ut stevne, men jeg demonterte etter stevne og prøvde noen skudd videre. Den fungerer men mater skudd veldig dårlig, og da jeg skulle ta den fra hverandre for å sjekke... så fikk jeg den fa.... meg ikke fra hverandre... har kikket og snudd og klødd meg i hue lenge, nytter ikke, får ikke demontert moroa ( eller mindre moro da) ... men sååå, ved en tilfeldighet så ser jeg at det er forskjell på magasinene !!! På orginalen som stod i våpnet er det øverst på magasinet en nedfelling i metallet under plastmateren i magasinet, mens på det ekstra magasinet har ikke denne nedfellingen, noen som vet om dette kan ha påvirket våpenet på en måte ????? Våpnet er handlet nytt i forretning, så syntes det ser litt rart ut jeg da....

<a  href=http://bildr.no/thumb/883542.jpeg' alt='883542.jpeg'>/img]

 

Bildet øverst er det som stod i pistolen, og det nederste lå ved i kofferten.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tror ikke dette hakket skal ha noe å si egentlig, men om jeg ikke ser helt feil har du den gamle typen magasin som faktisk veldig mange har problemer med til tanfoglio. En kamerat av meg kjøpte Mec-gar sitt "new style" mag til sin tanfoglio, og etter det så har den gått mer eller mindre uten problemer.

 

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=365784" target="_blank

 

Hvorfor du ikke klarer å få den fra hverandre er vel mer usikkert...

Link to comment
Share on other sites

Det er 2 forskjellige der ja, med og uten hakk, hvem mener du er den gamle typen som gir problemer?

 

Nei får ikke løs sleiden, den sitter bom fast, ikke klarte de det der jeg har kjøpt den heller, så får bare se hva de sier....

Link to comment
Share on other sites

Om du ser på den kanten som er valset inn på magasinet som går fra toppen og nedover, vil du ha det magasinet som har denne kanten lengst ned.

 

Hvor stopper sleiden når du prøver å demontere den (bilde kanskje)? Går sleiden i bakre stilling?

Link to comment
Share on other sites

Får du ikke beveget sleiden i det hele tatt?

 

Det er to merker på venstresiden helt bak - ett på sleiden og ett på ramma.

Disse skal stå likt - da skal det bare være å trykke ut sleidestoppen og dra sleiden framover.

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke hatt en "nulladning", dvs uten krutt? Da kan kula stå i bommene uten å ha skilt helt lag med hylsa. Om så er tilfelle kan sleiden sitte godt. Da er en løsning å banke kula tilbake inn i hylsa med en pussestokk. (Vær forsiktig med løpet, særlig kroninga!)

Link to comment
Share on other sites

Kan bevege sleiden, men når jeg tar ut sleidestopp saken for å ta av sleiden så virker det ikke som om den er tatt ut i det hele tatt. Sleiden beveger seg som om den skulle stått i. den lar seg ikke rikke fremover som den skal når sleidestoppen er tatt ut...

 

Har kun brukt fabrikkammo...

 

ikke sjekket om det er noe kule i løpet nei. men nå er den sendt inn til leverandør da, så får håpe det ikke tar uker før den er tilbake da...

Link to comment
Share on other sites

Det er mest sannsynlig blitt noen grader der løpet glir fram og tilbake i ramma. Om du tar ut sleidestoppen, drar sleiden tilbake og bare slipper den, kanskje og gjenta denne operasjonen flere ganger tror jeg den vil komme tilslutt... men om du allerede har sendt den inn så...

 

Noen leverandører i denne bransjen bruker dessverre veeeeeldig lang tid... tror du må regne med mer enn to uker, men bare mas!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var den fikset... skulle det være andre som har det problemet noen gang så er det snakk om en liten splint inni som kan ha forskjøvet seg som gjør at sleiden låser seg....

 

Takk til Rino (Winge våpen) for god hjelp....

Link to comment
Share on other sites

Tipper det var den tennstiftsikringen. Det er jo en slik pinne som står opp i sleiden

nesten helt bak.

 

Hadde jo vært greit å vite hva "splint" man snakker om, ellers blir det

litt diffust hva del man snakker om.

 

Ble denne 'splinten' fjærnet eller byttet ?

Link to comment
Share on other sites

nei denne splinten sitter midt i våpnet...slide top spring pin står det i "bruksanvisningen... den skal holde på slide top spring......den var på en eller annen måte blitt bøyd, fikk den med i retur fra leverandøren....

hvordan det skjedde er det ingen som vet ....

Link to comment
Share on other sites

nei denne splinten sitter midt i våpnet...slide top spring pin står det i "bruksanvisningen... den skal holde på slide top spring......den var på en eller annen måte blitt bøyd, fikk den med i retur fra leverandøren....

hvordan det skjedde er det ingen som vet ....

 

Med tanke på at dette vel også er en CZ75 kopi, så kan det være nærliggende å tro det er sleidestop fjæra. Den ligger jo midt i våpenet, skal sørge for å presse sleidestoppen opp, og dersom den hadde blitt bøyd opp på en el annen måte, ville jo effektivt låst sleiden som en sleidestopp ville gjort.

 

cz752.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...