Jump to content

Tegneprogram, baner til Praktisk.


Recommended Posts

Hva i all verden? :overrasket:

Vi har i alle år brukt det meget enkle programmet ipscdraw 2.5 til å tegne våre stages på.

Men når jeg nå prøver å installere dette på vår nyinnkjøpte bærbare pc

lar det seg ikke gjøre uten å kjøpe Office 2010.

Er det mulig? Har Microsoft kjøpt dette også, nå

Har programmet på 3 andre utrangerte maskiner, og ingen av disse hadde Office...

 

Hva gjør vi da?

Klubben har jo ikke brukt for en Officepakke til mange tusen...

Er der andre programmer som er enkle i bruk?

Har titta på et som heter StageCad, men det fatter jeg ingenting av :oops:

Link to comment
Share on other sites

Det fins flere "howto-filmer" for å lære seg å bruke sketchup, det gjør det hele meget enklere å komme i gang med.

 

Kanskje det var en idè om brukere av sketchup lagde et "rekvisitabibliotek" med komponenter til bruk ved tegning av praktiske baner (eller andre skytebaner, anlegg, løyper for den saks skyld).. Tønner, biler, vegger, dekkstabler, hus? eller hva som nå en måtte være relevant er jo greit å slippe å tegne hver gang, og jo flere som bidrar jo lettere blir det å bruke?

Mange komponenter finnes sikkert allerede klar til bruk, det gjelder vel bare å finne dem..

 

Det som da er litt virkig er å tegne i rett skala like godt først som sist, tegn 1:1 - så kan alle bidra..

Link to comment
Share on other sites

Funker IKKE med open office, desverre.

Ihvertfall ikke uten videre, aner ikke hva en ekspert kunne fått til.

Når jeg trykker install kommer der automatisk opp en microsoftmelding som spør om jeg har kjøpt office

(hvis så legg inn kode) eller om jeg ønsker å gjøre det on-line nå.

Ingen andre valg, som f.eks screw microsoft, blir gitt! :lol:

 

Får teste ut Google SketchUp, fint siden jeg har Mac og klubben pc :D

Takk for hjelpen, tar gjerne imot flere forslag!

Link to comment
Share on other sites

hei

 

bruker selv en powerpointfil jeg fikk tak i for noen år siden. drag-drop-copy for å tegne

 

Det brukes når vi tegner til vårt årlige level 3 stevne.

 

send meg mailen din hvis du vil prøve det.

 

prøvd sketchup ett par ganger og fant ut at det bare tok altfor lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Hvor flaut det enn er så må jeg bare spørre... :oops:

Når jeg åpner denne p.p-filen med alle ipsc-figurene, hvordan får jeg fram et blankt ark på siden

som jeg kan droppe de ønskede objektene til banen jeg skal lage?

 

du velger legg til nytt ark i Powertpoint og dropper, kopier og endrer str på ting ved å dra i dem på det nye arket.

Link to comment
Share on other sites

Dere kan bruke http://www.gunracer.com/stagebuilder.htm" target="_blank også, som er laget for å lage stager i nettopp praktisk (IPSC). Her kan du sette start posisjon (sittende, stående etc), du kan legge til prosedyrer for stage, du har vegger, blinker, poppers etc... Enkelt å bruke i tillegg :)

 

Jeg bruker også Google Sketchup som supplement for Stage builder etter at jeg har laget ferdig en stage. Dermed kan jeg "gå gjennom" stagen for å se om det er ting som kolliderer eller ikke fungerer som tenkt før jeg begynner å lage stage i felten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...