Jump to content

Enkel måte å forlenge kolben på?


Guest fredriks

Recommended Posts

Hei

Finnes det noen lure produkter der ute som man enkelt kan forlenge kolben med? Sliter litt etter jeg bytta til boyds gunstock på rifla mi. Kjennes som den er ca. 5 cm for kort.. Den var og litt lav, men dette fikset jeg med Beartooth kolbekappe som man stikker noe skumgummi under.

Link to comment
Share on other sites

Da sier jeg nesten bestill deg en annen stokk.... Men det er klart det er enkle måter å fikse det på. Enten kan du kjøpe en slip-on kappe, eller du kan skru av kolbekappa du har i dag, og lage deg et mellomlegg mellom kolben og kolbekappa i tre.

5 cm hørtes MYE ut, begynn med halparten å prøv.

PS: Har ei slip-on kappe fra Limbsaver liggende hvis du er intr.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå mål den nye stokken opp mot den gamle hogue-stokken (som passa meg veldig bra), og hoduestokke ner bare omtrent 1 cm lengre.. Så jeg tok kanskje litt hardt i da jeg sa 5 cm.. Men 2 cm tror jeg hadde vært fint!

 

Hvor kan man lese litt om slike slip-on-greier?

Link to comment
Share on other sites

Takk takk!

 

Kom akkurat hjem fra banen nå. Fant en viss teknikk på å skyte med litt for kort kolbe, men æsj.. Kjenner at den er en cm for kort..

 

Hva med å legge inn et trestykke under kolbekappa?

 

Og hvordan kan man finne ut hvordan kolbekappa er festa? Er to små hull inn i den, men umulig å se hva man skal stikke inn der for å skru.. :P

 

Tenkte å bare kjøpe en liten bit ett eller annet hardt treverk, streke rundt, skjære ut med stikksaga, pusse, lakkere, feste... Bør vel funke greit det?

Link to comment
Share on other sites

Kappa på min stokk fra boyds var festa med stjerneskruer... bare press en middels stor stjernetrekker gjennom de to små hullene

 

Men skal faktisk være enig i at boyds stokken kanskje kjennes litt kort ut :)

 

De fleste amerikanere er jo stutt-tjukke, og da må jo kolben lages litt kort for å passe onkel Sam sine sønner...

Link to comment
Share on other sites

Hehe :)

 

Forlenga kolben min i dag. Gjorde følgende:

 

Tok et stykke gammel parkett, brukte kolbekappa som mal, og skar ut et stykke. Lakkerte dette med mørk lakk, bora hull og satte dette mellom kolben og kolbekappa. Vipps så var kolben ca. 1 cm lengre, og ligger nå langt bedre i skuldra. Eneste jeg NÅ kunne tenkt meg var en noe mykere kolbekappe, slik jeg hadde på hogue-stokken. Den på boyds-stokken er stein hard. Liker at de er litt myke.. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...