Jump to content

Hvor kjøpe ammo i 25ACP (6,35mm)


Think!

Recommended Posts

Noen som aner hvor enn får tak i slik fabikk ammo og hva koster det ?

 

Om noen skulle vite en fornuftig pris på en Browning 1906 (den heter vel baby browning), Kr 2500 synes jeg er for mye.

 

En Star er avertert til kr 600 (er vel en spansk kopi).

Link to comment
Share on other sites

De fleste ledende forhandlere har slik ammo,eller det kan bestilles fra Norsk importør bla Schou. Browning 1906 er litt større en "baby" utgaven. Sist nevnte har "baby" skrevet på skjefteplatene. Mener den har kun 5 skudds mag ,og 1906 har 6 skudds. "Baby" er en litt mer sjelden utgave. Ca pris "baby" 2500,- i fin stand, 1500,- for den mer vanlige 1906(pocket)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hei, noen her som har kunnskap om følgende:

 

Vil en eldre pistol fra før krigen. Type minibrowning eller liliput tåle dagens ammunisjonen, den som er i lenken i andre post?

Leste et sted at minipistolene var opprinnelig hadde redusert hastighet og kanskje da beregnet for lavere trykk.

 

:-) E

Link to comment
Share on other sites

Dette er en av kaliberne jeg lader for min søster — skikkelig klønete når alt er i så små dimensjoner. Støpte endog opp endel kuler for noen år siden. Dog, selv efter grundig service for noen år siden, så er den flotte, forniklede MAB''en med flammebjerkskjefte blitt kun helauto :( Trist, for hun snakker om å plombere den og bytte den ut i en S&W .357 Magnum. Sistnevnte er et gromvåpen, men denne franske MAB''en — den har en helt egen charme.

 

Så, hvorfor ikke lave ammoen selv, selvom det kan være litt keitete med dimensjonene?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...