Jump to content

regler og praktisk rundt medlemskap i pistolklubb


munin

Recommended Posts

Hei. Vet ikke helt i hvilket forum jeg sku starte denne tråden, men regner med de som vet svaret er her.

Jeg har de siste 2 årene vært medlem i pistolklubb på svalbard, men nå skal jeg flytte herfra til tromsø.

kan jeg fortsette å være medlem i pistolklubben på svalbard, selv om jeg ikke lengere bor der?

Jeg var tidligere medlem i tromsø pistolklubb, og opplevde svært ofte at innendørsbanen ikke var bemannet i åpningstiden. tror jeg fikk skutt 3 av 10 ganger jeg besøkte den. dette er riktignok 6-7 år siden så kan hende dette har endret seg.

jeg har en liten ambisjon om å få skutt relativt ofte i året, og om det fortsatt er slik det var tidligere med tanke på låste baner, ser jeg for meg å besøke andre pistolklubber rundtom, uten at jeg kjenner til så mange enda.

et alternaltiv er vel å få egen nøkkel til banen, men tipper dette ikke er noe man får den første måneden man er medlem?

Link to comment
Share on other sites

jeg har en liten ambisjon om å få skutt relativt ofte i året, og om det fortsatt er slik det var tidligere med tanke på låste baner, ser jeg for meg å besøke andre pistolklubber rundtom, uten at jeg kjenner til så mange enda.

Jeg ser for meg at det kan bli både tungvint og tidkrevende å måtte kjøre til Lyngen eller Finnsnes hver gang du vil skyte. Sannsynligvis er nok Tromsø PK det beste alternativet likevel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også fått informasjon om at det kan være litt fra og til med aktiviteten i Tromsø PK, men jeg regner med det skyldes de vanlige problemene med å få folk til å stille opp.

Uten at jeg kjenner klubben selv så vil jeg tro at de sikkert har bruk for aktive og intereserte ildsjeler som kan hjelpe til med å drive klubben. :mrgreen:

 

Det har i allefall vært slik i alle klubber jeg har vært innom, hvis man stiller opp og viser interesse så får man fort tillit og det som hører med. Og hvis noen skulle være usikker på hva det er som hører med så kan jeg avsløre at det innebærer mye arbeid, det er mye som skal gjøres for å holde en klubb i gang :shock:

Link to comment
Share on other sites

Uansett bør du jo komme inn i det rimelig kjapt dersom du melder deg inn i Tromsø PK, siden du har vært medlem der før. Og da burde det vel gå rimelig kjapt å få tilgang til nøkler o.l.

 

Du er selvfølgelig velkommen i Lyngsalpene PK, men avstanden vil jo gjøre det hele til et relativt tungvint og upraktisk prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det engang slik her i landet, at man kan vær medlem av så mange pistolklubber man måtte ønske (koster bare penger). Merk at man da kun kan være sidemedlem i i alle andre klubber enn den man er hovedmedlem i (i ditt tilfelle den på svalbard). Merk at man heller ikke skal betale mer enn en forbunds kontingent, selv om man er medlem i flere klubber (i ditt tilfelle må du vel ut med to krestkontingenter).

 

Oppmøter kan likegjerne bekreftes av side klubb, som av hoved klubb (det hele kommer jo an på i hvilken klubb man har de faktiske oppmøtene). :wink:

 

Der er en ting man skal huske på, og det er at man kun kan skyte for klubben man er hovedmedlem i. Slik at om du skal skyte stevner i Tromsø, så kan du ikke stille for Tromsø PK. (med disclaimer for studenter og lignende untak etter regelboka).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...