Jump to content

Sende pakke hjem fra USA


tunderbrd

Recommended Posts

Hei!

Det nærmer seg ferie og USA-tur, og en av tingene som står på programmet er camping i Grand Canyon.

Det å medbringe telt fra Norge regner jeg som uaktuellt. Blir nok bagasje som det er...

Så slår det meg at å kjøpe et bra telt der borte,

nå med gunstig usd og det hele kan være en god idé.

Også bare sende det hjem med post når vi har vært der!

Man får aldri for mange telt :lol::oops:

Så lurer jeg på om man faktisk kan sende en pakke hjem til seg selv fra USA...

Hva med toll/mva? Og grensen for hvor mye man kan handle for?

Fint om noen har erfaring med dette de kan dele, gjette kan jeg jo alltids gjøre selv! :wink::lol:

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

kom hjem fra usa for to uker siden etter et besøk i arizona..... Prisene om du finner rette butikkene er "latterlige". Endte med å kjøpe telt (north face til roadrunner 23 til 1500 nok), MSR dragonfly til 550 nok og downmat 9 til 750. Alt ble pakket i kofferten. Siste dagen før jeg dro kom jeg "desverre" innom en Bose stereo butikk. Der solgte de en lifestyle 28 (dual voltage) til den nette sum av 1799 dollar mot 35 000 nok i norge for den som er interessert i slikt. Endte med å kjøpe et høytaler sett til 399 dollar (sub + satelitter) det veide i uåpnet eske ca 14 kilo og ble sjekket inn som koffert. Måtte betale 50 dollar i overvekt på flyet men det var det definitivt verdt. Du har lov til å ha med varer for 6000 nok tollfritt inn i landet.

 

mvh

tore

Link to comment
Share on other sites

Du kan ha med varer for inntil 6000kr som reisegods/bagasje. Sender du nye varer hjem i posten betaler du toll og tollbehandlingsgebyr, brukte klær og turutstyr du sender i posten deklarerer du som "personal effects".

 

Enkleste er vel å reise over med så lite bagasje som mulig, du trenger igrunnen bare et undertøyskift, en ren skjorte, papirer og kredittkort (helst 2 stk fra forskjellige selskap, gjett hvordan jeg vet at det er lurt..), handle det du trenger og har lyst på og ta det med hjem som bagasje.

Bagasjekvoten til/fra USA og Canada er større enn resten av verden, mener det er 40kg før det regnes overvekt.

Link to comment
Share on other sites

Bagasjekvoten til/fra USA og Canada er større enn resten av verden, mener det er 40kg før det regnes overvekt.

 

 

Tidligere kunne du ta med 2 x 32kg fra USA (mot 1 x 23kg i Europa), men dette er blitt redusert til 2 x 23 kg (50lbs). Det er mulig å ta med 2 x 32 kg i dag også men dette koster ekstra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...