Jump to content

Pistolklubb på Ulven leir på Os?


BlommeN

Recommended Posts

Hei.

 

Eg bur på grensa mellom Os og Bergen kommune.

 

Eg ser at det blir skutt med pistol på Ulven leir av og til. Er dette berre for militær? eller er det ein sivil klubb som skyter der også?

 

Er det eventuelt ein pistol klubb i Os kommune?

 

Helsing:

 

Eirik Blom

Link to comment
Share on other sites

Takk for svaret. Eg har vert inne på sida og sendt ein mail til sekretæren i klubben.

 

Korleis fungerer treningene egentlig? Er det KUN faste dager og tidspunkter man kan skyte på? Er det mangen som er på trening?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare vært på de faste treningene, men jeg har oppfattet det slik at det er muligheter for å skyte utenom disse tidene. Dilemmaet er at det jo er en god del militær aktivitet på Ulven fra HV og Sjøforsvaret, slik at det blir kladingsj mellom Nop og Forsvaret. Jeg har ikke opplevd dette, men har blitt fortalt dette. Har heller ikke store problemer med å se for meg at dette skjer innimellom. Jeg har en bekjent som har troppet opp på banen når Forsvaret har skutt med pistol, spurt fint om å få være med å skyte, og fått ja...:-)

Link to comment
Share on other sites

ok. Eg kunne tenke meg å skutt litt uttafor dei faste treningane eg. Men trur det kan vere problem på Ulven. Eg såg inne på treningskalenderen at det ikkje er så mangen treninger før ferie? og til sesonger er over.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...