Jump to content

Lyddemper til sako


Hjort94

Recommended Posts

Planen er å ha den til hjortejakt her på vestlandet og det blir nok ein del gåing, så det er fint om den ikkje veger så alt for mykje eller er alt for stor. Da e jo òg ein fordel om den dempe brukbart ;) Tenkte helst å ikkje legge meir enn maks 3 lapper i det. Er det noken som har noen tall på hva en brukbar demper og gjenging av løpet koster?

Link to comment
Share on other sites

Da har du feks Hausken kompakt og A-tec CMM-4 eller CTM-4 i den lave enden av vekt skalaen (220-300g).

For mere demping har du Hausken standard (med eller uten bakkammer) og A-tec TMM-4 eller MAXIM noe som gir 100-200g ekstra vekt.

 

Når det gjelder prisen så havner du under 3000kr med A-tec CMM-4 og MAXIM samt Hausken kompakt.

Gjenging får du vell utført fra rundt 500-1000kr alt etter hvor og hvem som utfører og om det er i forbindelse med kjøp av nytt våpen eller ettermontering.

 

Ellers så har jeg registrert at en del folk liker Schultz & Larsen Hardcore demperene. Disse kan vell kalles prisgunstig og koster 1500-3000kr avhengig av modell.

 

Det hele handler om å finne et kompromi mellom de tingene du selv prioriterer mest :wink:

 

Jeg har Hausken (standard) og A-tec (CMM-6) selv og trives godt med begge. A-tec`en er dog mindre (og tyngre) og demper bra synes jeg.

Min neste demper til jakt bruk blir sansynligvis en CMM-4 grunnet lav vekt og for meg tilstrekkelig demping.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...