Jump to content

kostnader for å begynne med langhold.


didlek

Recommended Posts

Jeg har lest en del om langoldsskyting inne på forumet her, og synes dette høres ut som en veldig morsom aktivitet, i tillegg til at det treffer innertier på mine interesser. Det jeg lurer på er hvor mye må man regne med på å bruke på en langholdsrigg, og hvilket kaliber skal man velge (dette har sikkert vært diskutert 37268762 ganger før men :P ). Kom også gjerne med forslag til riufler som er bra for en nybegynner. Jeg har tilgang på avstander nesten opp til 1000 meter. Sikkert mer ogs hvis jeg leter litt.

Link to comment
Share on other sites

Kaliber: 6,5x55 duger. Billig og bra. Naturligvis er det mer spennende med .338/378/416 SuperUltraMagnum, men du trenger det ikke.
Nå har jeg en relativt tung langløpet 416, men ikke finner jeg kuler med god BC. Noen som vet om de er å få tak i?

 

Beklager dettte inn bruddet i tråden, men ble litt revet med da 50calibershooter nevnte 416.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest en del om langoldsskyting inne på forumet her, og synes dette høres ut som en veldig morsom aktivitet, i tillegg til at det treffer innertier på mine interesser. Det jeg lurer på er hvor mye må man regne med på å bruke på en langholdsrigg, og hvilket kaliber skal man velge (dette har sikkert vært diskutert 37268762 ganger før men :P ). Kom også gjerne med forslag til riufler som er bra for en nybegynner. Jeg har tilgang på avstander nesten opp til 1000 meter. Sikkert mer ogs hvis jeg leter litt.

 

Kjøp deg en Sauer 200 STR i 6,5x55, så en US Optick skinne, Falcon 4,5-56 Milrad sikte og burris ringer.

Da blir regnestykket som følger:

Sauer 200 STR 13000,-

US Optic skinne 1000,-

Falcon 4,5-18x56 milrad med ringer 2800,-

SUM 16800,-

 

Da har du en rigg som går hull i hull på 100 meter og som duger ut til 1000 meter.

Vil du lengre kan du kamre den om til 6,5/284 Norma

 

Dette er mitt tips

 

 

John-.A

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...