Jump to content

Zeiss Victory 8x26T* Pocket Range Finder


202 outback

Recommended Posts

Hei

 

Er det noen som har erfaringer med denne ?

Jeg har planer om litt langhold i sommer og trenger en avstandsmåler.

Jeg har tenkt på en kombinert kikkert og avstandsmåler men er usikker etter alle som sverger til kikkert og avstandsmåler uavhengig av hverandre.

Tar i mot gode råd med takk.

Link to comment
Share on other sites

Sverger ikke til verken det ene eller andre i utgangspunktet, men kikkerter med innebygde avstandsmålere blir ganske tunge. Hvis du ikke kikker etter vilt er i alle fall Victory 8x26 laseren veldig god. Har brukt en slik (lånt), og den er ganske sikkert den beste i sin klasse, å kikke gjennom Nikon sin ble bare trist etterpå... :trist:

 

Til jakt bruker jeg kikkerten veldig mye og da gidder jeg ikke drasse på en tung integrert kikkert og laser. Om 10 år vil fremdeles min Zeiss V 8x42 være super, men min kompis sin 10x45 Zeiss med laser vil være utdatert i forhold til laserens prestasjoner og ikke minst tyngde.

 

Jeg har falt ned på en delt løsning, men må nok oppgradere etter å ha lånt Zeiss laseren... :P

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Har en slik som jeg er førnøyd med.

Jeg har målt over 1300 meter mot skog i gråvær/regn. Uansett om dette er avstander de fleste ikke skyter på, er det greit å kunne måle så langt når man først har en avstandsmåler.

Den måler i mørket, innefor rimelighetens grenser. lysende tall.

Har ikke brukt kulebane funksjonen på den.

Den er litt stor, men vekta er grei.

Hadde en Nikon 800 tidligere, den kan overhode ikke samenlignes.

Hadde vel muligens valgt en kikkert med avstandsmåler hvis jeg trengte begge deler i dag.

 

Til å måle avstander med er den veldig bra.

 

 

Står litt her:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=24&t=9942

 

Roar

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Har hatt en slik siden i fjor høst. Fungerer helt utmerket, måler opp til 1350meter men der er det stopp. Om denne begrensningen er der for å hindre unøyaktige målinger på lengre hold vet jeg ikke, men den måler lett og fort ut til 1350 meter, men altså ikke over.

Fikk måling på flyvende fiskemåke i 8 tiden i kveld, 292meter :smile:

Hvis du ikke bryr deg om at den er litt stor er det bare å slå til.

 

mvh Marine Magnum

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...