Jump to content

Hjemmelada patroner trange og kammre!! Årsak?


SWSbakken

Recommended Posts

Hei.

 

Vært på skytebanen idag og kjærringa har skyte med sin Remington Seven kaliber 260 Rem.

Skulle prøve ut noen ladninger idag, men hadde problem med og få tatt ladegrep. Det var snakk om den siste cm får du kunne legge ned ladearmen som var problemet.

Kunne bruke makt første gangen og etterpå gikk de greit.

Hylsene er engangs skutte i samma våpen, og de er ladet med ett RCBS diesett, de er kun seizet ikke krympa eller neck siza.

 

Har ladet både til min 300 win.mag, 308 win, 30-30 win og 6,5x55 uten og ha opplevd dette.

 

Hylsene blei også trimma til lengde først...

 

Ingen synnelige trykktegn på hylsa min det blir noen riper siste 15-20 mm bakerst på hylsa etter første kammring.

 

Noen som kan hjelpe meg med årsak på dette?

Link to comment
Share on other sites

Jeg trur faktisk de er får lite presset.

Sjekket tennhette, kula står rett og hylsene er trimmet.

Skal måle de idag, men tenkte også først på at de er får lite presset i og med at de fikk ei ripe på hylsa.

 

Takk får hjelpen så langt alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du med at hylsene kun er sizet,ikke krympet eller neck sizet??Gikk hylsene inn i kammeret før du presset?Dersom dette er engangsskutte hylser fra samme våpen,skulle det vel ikke være nødvendig å presse de på noen som helst måte får i få de til å kammre?

Har du sjekket at ikke kuleisetter treffer hylsehalsen,slik at du har satt skuldra ørlite tilbake slik at du har laget en liten bul?

Link to comment
Share on other sites

Har sjekket kule i setteren, den er helt fin. hylsene kammrer fint etter at jeg har helpressa de.

Har målt de opp imot en fabrikk patron, alle mål stemmer.

Eneste avike jeg finner, og som jeg trur er årsak er at når jeg setter inn kula utvider hylsehalsen seg litt (0,2mm) og det blir en liten krave der hvor kula ender...

Kulen jeg bruker er en .264 Remington Core Lokt.

Siden det er Remington corelokt fabrikk ammo hun bruker antok jeg at de ville bli like.

Men fabrikkammo har ikke denne kraven.

 

Jeg har også sjekket at kulen står rett.

 

Vurdere om jeg skal prøve noen andre kuler.

Tenker først og fremst å prøve en Lapua Scenar. Veit ikke om det at disse kulene far boattail kan eliminere problemet med kraven.

 

Så langt takk får hjelpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...