Jump to content

Spiralhorn antiloper?


Wolverine67

Recommended Posts

Har allerede begynt å planlegge neste tur til Afrika.. :D

 

Ønsker å skyte nyala samt cape bushbuck, eventuelt Limpopo bushbuck, nyala og southern greater kudu. Kanskje eland??

 

Har noen noen gode områder for noen av disse dyrene? Har lyst til å bruke Bowker safaris igjen, men problemet var lav bestand av cape bushbuck, grunnet krypskyting, dog kunne de arrangere jakt nærmere kysten der bestanden fortsatt var god.

 

Gode forslag mottas med takk! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dele denne turen kan jo egentlig bli 2 turer en til Limpopo for å jakte Bushbuck, og Southern Greater Kudu, Kwazulu for Nyalaen og Easternm Cape for Cape Kudu og eventuelt Eland

 

Stubberud har noen fine plasser i Limpopo, Tau Nkwe safaris er faktisk en plass jeg kunne tenke meg å dra til selv om ikke anet bare for Bushbuck.

jeg har ett par fine i Kwazulu og en bra en på EC

Link to comment
Share on other sites

Limpopo er stedet for kudu og bushbuck ! :mrgreen: kjenner ett par plasser som hvert år produserer store bushbuck og kudu! :wink: ellers så er sjangsen meget stor for nyala i toppklasse :P skikkelig jakt og ikke minst store terrenger!

kudu i 52-58 klassen og bushbuck i 15-18 klassen og nyala i 27-30 klassen ! jakten foregår i nærheten av messina(musina) opp mot grensen mot zimbabwe og mosambiqe. Ellers så finnes det mye stor eland! både common og livingstone i dette området! :wink:

Samme område som kammersmell vinneren har vært de to siste årene!

Link to comment
Share on other sites

Et lite tips for stor kudu og ikke minst Eland på fri viltbane, Namibia :D

 

Skal selv nedover neste år og jakte Livingston Eland :!:

 

Nydelig terrenger og kjempe bra jakt :!:

 

En annen god ting med Namibia er at NAPHA har satt et minimus mål for hva som er lov å eksportere. Sikkrer jegerne en god trofee kvalitet. Namibia quality control minimum measurements as accepted by NAPHA.

 

http://www.natron.net/napha/english/min ... ement.html

 

Nils-Ole

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kom heim fra Lowlands Hunting Safaris på onsdag etter 8 fantastiske dager på jakt i Kwazulu Natal.

På denne turen såg me fleire Nyalaer på 28-31”, Nyala bestanden her er heilt fantastisk. Me såg også fleire fine Kuduer på 48-55”, han har også noen områder med svært bra bestand av stor Bushbuck. Elan jakter han oppe i Drakensberg fjella (ca 3000m over havet) på Berg Eland. Eg har 8 turer med Hamish Skead nå og kan garrantere at du vil få ein fantastisk tur hvis du velger Lowlands Hunting Safaris. Hamish kjem til Ulvik I august for å jakte rein. Når han er her, blir da arrangert ein 3D konkurranse i Ulvik. Hoved premien blir 5 dagers opphold, 1 Impala, 1 Blesbuck og 1 vortesvin (eller 1 dyr til samme pris), alle deltakerene over 16 år deltar i trekninga. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...