Jump to content

Er dette mulig,trenger hjelp til å finne kikkertsikte.


braddenauto

Recommended Posts

Hei!

etter en bonus på jobben vart det litt cash til overs,så jeg vurderer nytt sikte på den ene børsa.

Våpnet er ei Tikka T3 Varmint i links.(står en meopta 4-16x44 på nå)

 

Da kommer spørmålet jeg trenger hjelp til:finnes det en kikkert med så fine tråkors som meoptan til prikkskyting på dag,men så stor åpning som 56 med lys til kveldsjakt. :?

 

tips mottas med takk :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kommer helt an på hva du mener med prikkskyting, men jeg kan ligge på 100m med min Zeiss og retikkel 69 å sikte på en klistrelapp.

Jeg mener dette retikkelet dekker nesten alle behov, det eneste er virkelig trange poster siden kikkerten er 3-12x56.

Link to comment
Share on other sites

sett litt på zeiss sin 6-24x56 å den tiltaler meg.men er usikker på retikkelvalg noen som har et godt råd å komme med?kunne tenkt meg ala z-plex/4/8 til dagjakt og blinkskyting der korset ikkje dekker så mye av målet.Og opplyst kors eller dot til kvelds/natt jakt.jakter i skogen på dagtid men blir innmarksjakt/bøjakt på kvelden.har som sakt en meopta 4-16 på no å liker godt å jakte med stor forstørrelse,men den holder ikkje når mørket kommer sigende.er det noe å hente på å kjøpe med kompensator?lengste holdet kan bli 180m.(sitter i jaktbu med anlegg)

 

noen tips?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...