Jump to content

Hawke Sidewinder.


7.62x63

Recommended Posts

Hei har nettopp kjøpt meg en sauer 200 i 6.5x55 :) og så har tenkt å sette på kikkert,

har planer om å sette på en billig kikkert først så skal jeg spare til en schmidt og bender .

 

har sett på denna Hawke Sidewinder 6-24x56 MIL dot.

 

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=387" target="_blank

hvis jeg går for denna så ikke faen om jeg skal ha på det rattet...

 

men veit noen om denne er brukanes til baneskyting og litt jakt?

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke akkurat denne typen, men har hør både positivt og negativt om Hawke. Minner meg litt om Tasco og Shirestone. Det er mange som har kjøpt litt billige kikkerter for siden å kjøpe en dyrere kikkert, så blir billig kikkerten sittende likevel. Kjøpte selv en Tasco world class for 12 år siden, skulle være en midlertidig og satte den på en .223 Howa, heldigvis så har den holdt bra.

 

Det jeg grubler litt på er om du trenger en kikkert med så stor forstørrelse. Skal du på jakt vil du fort savne muligheten til å bruke lav forstørrelse. Hva med denne til samme pris? :

 

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/optikk/ki ... ex-1055817

 

Objektiv åpningen er en del mindre, men så kan du også få lavere montasje.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg har en sånn, bare 8-24x56, utrolig klar og fin kikkert til den prisen, lett å få justert inn! litt slark i tårna, men når du har skrudd dit du skal, så holder den seg der! jeg er meget overrasket i forhold til prisen! jeg angrer ikke på kjøpet mitt foreløpig! litt tidlig å si om jeg vill annbefale den men.. jeg fikk denne anbefalt av en aktiv jaktfeltskytter, han er veldig fornøyd med den!

Link to comment
Share on other sites

jeg vill ikke akurrat påstå att den hawken er det optimale til jakt. tungvint med å justere finfokus osv. ver gang du skal sikte deg inn.. men den er vertfall tålig nøyaktig når du leser av avstanden på finfokusen!

 

PS. huska feil i farta.. er en 6-24 jeg har

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...