Jump to content

Nordisk mesterskap MS Rifle


001

Recommended Posts

Kongsberg Metallsilhuettskyttere arrangerer Nordisk mesterskap metallsilhuett rifle på Meheia 25.-26. juni.

 

09:00-17:00 begge dager. Vær oppmerksom på at tidspunktene også inneholder eventuell omskyting og at det er forhåndspåmelding.

 

Øvelser:

Fin Rifle Produksjon

Fin Rifle Silhuett

Grov Rifle Produksjon

Grov Rifle Silhuett

 

Sammenlagt øvelser:

Fin rifle

Grov Rifle

 

Edit: Riktig dato lagt inn.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

Da er første dag av Nordisk mesterskap metallsilhuett rifle unnagjort.

 

Det ble bra skytevær denne dagen, selv om enkelte synes det var litt kjølig.

Jeg hadde store planer om å få trent endel med rifle i løpet av senvinteren/våren, men plutselig så var sommeren her og jeg har ikke trent. Jeg hadde derfor ikke de helt store forhåpningene til resultater på dette stevnet, men empiri viser at det til stadighet er da man gjør det bra. Man gjør det i allefall vanligvis bedre enn man forventer på slike dager, så også for meg i dag.

Jeg klarte faktisk å sette ny personlig rekord i både Fin Rifle Produksjon og Fin Rifle Silhuett. Siden disse to til sammen utgjør Fin Rifle Sammenlagt, så ble det ny personlig rekord der også.

I tillegg så var det jo slik at jeg hadde den Norsk rekorden i øvelsene Fin Rifle Produksjon (med 24treff) og Fin Rifle Sammenlagt, disse rekordene er da selvfølgelig også økt.

Den ene rekorden ble imidlertid satt to ganger på dette stevnet, siden en av de andre norske skytterene slo min gamle rekord på Fin Rifle Produksjon rett før jeg selv skjøt, han skjøt 25treff. Det var også en tredje norsk skytter som gjorde det bra i dag med 27treff i samme øvelse, men han skjøt etter meg så hans rekord kom litt sent. Han ser imidlertid ut til å komme til omskyting om Nordisk Sølv mot en av de finske skytterne.

 

Jeg skjøt også en start med Grov Rifle, men det resultatet føler jeg ikke for å snakke så mye om i dag :|

Link to comment
Share on other sites

Utrolig nok klarte jeg å skyte bedre enn finnene på fin rifle, men det må vel nevnes at Marko måtte melde frafall kun kort tid før stevnet. Jeg fikk derfor lov til å ta tre nordisk gull på fin rifle. Om jeg er fornøyd med det? Joda, jeg er ganske fornøyd :D

Finnene tok derimot gullene på grov rifle.

 

Fordelingen ble til slutt slik:

Norge:

3 gull

2 sølv

4 bronse

7 klasseseiere

 

Finland

3 gull

4 sølv

2 bronse

1 klasseseier

 

Den andre norske skytteren (med 27 treff) som jeg omtalte i et tidligere innlegg endte på bronseplass etter omskyting mot den finske skytteren som også hadde 27 treff.

 

De nye norske rekordene på Fin Rifle er:

Fin Rifle Produksjon 29 treff

Fin Rifle Sammenlagt 60 treff

 

Rekorden på Fin Rifle Silhuett er fortsatt på 34 treff.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...