Jump to content

Hva kan man forvente av en Kimber 84 eller 8400, ut av esken


Bergur

Recommended Posts

Har erfaring med begge,8400 var en Montana i 30-06 og 84 Classic i 308.Begge var enkle å finne gode ladninger til og avtrekkeene er justerbare. Til tynnpipa jaktrifler å være gikk begge overraskende bra.Kimber har vel et noe frynsete rykte vedr. presisjon,noe jeg ikke har erfart. :lol:

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Min 84M hadde litt spredning originalt, men etter å ha fått på ei Lothar Walter pipe går den på klistrelappen.

 

Nydelig avtrekk, og ellers kjærlighet fra første stund!

Jeg liker stokkfasongen, linjene og den nette lille børsa utrolig godt!

Link to comment
Share on other sites

Med skytter vant til lette våpen bak spakene er det å forvente at Kimber rifler skyter under 1" med god fabrikkammunisjon.

 

Jeg har i jobbsammenheng etter hvert testet anslagsvis 20 stk presisjonsmessig. Virker som den overnevnte presisjonen er normen. At det er en utfordring skytemessig å få ei skikkelig lett rifle til å skyte godt er det liten tvil om og det har vært noen litt lange ansikter konfrontert med skiver der skuddhullene har vært 1/4 part av det avstanden imellom av det som ble hevdet oppnådd.

 

Sikkert litt lite objektiv i denne saken siden jeg har holdt på med produktet siden de startet produksjonen i 2003(?) og har og har hatt 6-7 stykker selv.

 

I min verden står ikke en Kimber tilbake for en Dakota av rimeligere modeller. Sammenlignet med andre semi-custom produkter er det ett røverkjøp om en sammenligner med hva en får og hva en betaler for det.

 

Siden det er mnage som har hatt litt bob bob erfaring har jeg alltid synes har vært såpass rart, da jeg antar vi har hatt hendene i de fleste Kimber riflene som er solgt. Eneste andre som har tatt in Kimber til Norge i den senere tid er J&F og det ville vært rart om de skulle ha fått så mye dårligere kvalitet på riflene enn de vi har hatt inne. Kan selvfølgelig være en dårlig lot, men ulike kalibere produseres som regel ikke på samme dag og da skal det ikke være snakk om lot variasjoner.

 

 

På utelandske fora virker det som de har samme erfaring som oss, med serier rundt 0,75-1,00 MOA.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...